שמ י. אם

2.9K posts

שמ י. אם banner
שמ י. אם

שמ י. אם

@y_am_sam

לא חייבים להסכים, אבל חייבים ביחד. להתווכח יותר ולשנוא פחות.

ישראל Katılım Haziran 2017
98 Takip Edilen47 Takipçiler
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@drorismyname @ptr_dvd הוא אישר המינוי, כי המשטרה המליצה ולא היה סיבה שלא. בין לבין התברר שהיא פעלה שלא כחוק. בג״ץ מותח עליה ביקורת. בן גביר דרש התייחסות מהמשטרה, ולא אישר או דחה מינויה עד לקבלת מענה. בית המשפט קבע שאין לו הזכות לשקול ביקורת הבג״ץ אם המשטרה בחרה לא להתייחס. זה לא שלטון החוק.
עברית
0
0
0
8
dror
dror@drorismyname·
@y_am_sam @ptr_dvd אם בן גביר היה רוצה לבטל את המינוי שלה - הוא יכל היה לעשות את זה במסגרת החוק. שימוע וכו'. הוא לא עשה את זה. הוא אישר את המינוי שלה ואז לא חתם על כתב המינוי.
עברית
1
0
0
11
David Peter דוד פטר
דוקטרינת איילת שקד קרסה כליל. אבל אני לא מצפה מהפובליציסטים בימין המתנדנד להודות בכך. הם גם לא הודו בשום טעות אחרת שלהם.
David Peter דוד פטר tweet media
עברית
48
77
742
12.2K
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@drorismyname @ptr_dvd כן, אבל זה לא מה שהיא אמרה. והם לא פיטרו אותו, הזיזו אותו לתפקיד אחר, כך שהכלל הזה אינו יכול להיות הסיבה.
עברית
0
0
0
1
dror
dror@drorismyname·
@y_am_sam @ptr_dvd ברור שזה טיעון מכוח חוק. אסור לפטר מישהו ללא שימוע. אפילו נתתי לך לינק
עברית
1
0
0
6
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@drorismyname @ptr_dvd לא, הוא לא כתוב טוב כי הוא ממש לא כתוב טוב. אם הכוונה שהשר מוסמך להחליט מתי לכנס הוועדה, היו כותבים את זה. אם הכוונה הוא לפי כמה תקנים חסרים, היו כותבים את זה. לא אמירה לא כל לך ברורה שמישהו אחר צריך להחליט אם השר ראה או לא ראה מה שהוא ראה.
עברית
0
0
0
2
dror
dror@drorismyname·
@y_am_sam @ptr_dvd אתה אומר שהחוק לא נכתב טוב כי אתה לא מסכים עם מה שכתוב. "הממשלה מוסמכת לעשות בשם המדינה, בכפוף לכל דין, כל פעולה שעשייתה אינה מוטלת בדין על רשות אחרת" קרא על "עקרון חוקיות המנהל"
עברית
1
0
0
5
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@shacharbm כשאידיאולוגיה הוא חלק מפסיקה, אין שום סיבה לא לקחת אידאולוגיה בחשבון כשממנים שופטים. אתם רוצים להגן על שופטים אידיאולוגים במסווה של מקצועיות, אבל אתם לא דורשים מקצועיות, ופסיקה לפי חוק ולא לפי אידיאולוגיה. אידיאולוגיה זה לא מקצוע. x.com/Ronen2022/stat…
אלון רונן@Ronen2022

גלגול העיניים של ג"ץ לגבי תפקידם של שופטי השלום והמחוזי הוא מהרשימים שנראו פה.. ברור, השאלה האם להחמיר עם מבקשי מקלט, או להקל באופן חסר תקדים (היוש מיכל אגמון-גונן), לחלוטין לא קשורה לאידיאולוגיה, ובכללי, שופטי שלום ומחוזי לא דנים בנושאים שההכרעה בהם היא תוצאה של אידיאולוגיה..

עברית
0
0
2
50
Shachar Ben Meir
Shachar Ben Meir@shacharbm·
כל הגולים העצמיים שנכבשו אי פעם לא משתווים לגול העצמי של עו״ד הטיפש של הממשלה שטען בבגצ שהממשלה רוצה למנות שופטים לפי האידיאולוגיה שלה ושלהם
עברית
19
22
313
3.5K
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@drorismyname @ptr_dvd רינת סבן יותר מעניין - אחרי שנים שבג״ץ דורש לשקול כל שיקול רלוונטי במשקל הראוי לא, בא שופט ואסר על בן גביר לשאול שאלות רלוונטיות. בן גביר לא סירב לקדם אותה, אלא דרש קודם התייחסות מקצועי מהמשטרה לגבי ההערות שבג״ץ העירו לגביה, מה שהמשטרה סירב לעשות ובית משפט קבע שאין לו זכות לבקש.
עברית
1
0
0
11
dror
dror@drorismyname·
@y_am_sam @ptr_dvd את עמי אשד אתה בטוח מכיר: haaretz.co.il/news/law/2023-… הוא הדיח אותו ללא שימוע. וגם על רינת סבן שמעת: בן גביר אישר את המינוי אבל אז סירב לחתום עליו.
עברית
2
0
0
12
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@KElharrar אני מקוה שהם יתנו תשובה מאוד קצרה ופשוטה: ״אין לנו סמכות לבטל הצבעה שנעשתה כדין״ מצחיק איך אתם והבג״ץ עכשיו דורשים מהכנסת לפעול נגד החוק.
עברית
0
0
2
43
קארין אלהרר | Karine Elharrar
בקואליציה חשבו אולי שמסע השחיתות שלהם יוכל להמשיך בלי גבול, אבל שופטי בג"ץ הבהירו: עד כאן. הגיע הזמן לתת תשובות. הליך הבחירה המופקר הזה חייב להתבטל.
קארין אלהרר | Karine Elharrar tweet media
עברית
42
13
177
2.6K
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@drorismyname @ptr_dvd גם חוק זה לא נכתב טוב, אבל ברגע שעוברים ממה שכתוב לקריטריונים לא כתובים, ומשם לאמירות חסרי הגדרה שרשות שלטונית לא יעשה מה שבא לה, גם כאשר יש לה שיקול דעת - כבר אין משמעות לחוק ולסמכות הממשלה. אם זה שיפוטי כל דבר יכול להתפרש כחוקי או לא חוקי או מחוייב או אסור בלי להתבסס על כלום.
עברית
1
0
0
4
dror
dror@drorismyname·
@y_am_sam @ptr_dvd "פוקד רשאי, בצו, לקרוא." לא מחייב גיוס כולם, כן מחייב קריטריונים. רשות שלטונית לא עושה מה שבא לה, גם כאשר יש לה שיקול דעת. היא צריכה לפעול בהתאם לנימוקים.
עברית
2
0
0
11
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@drorismyname @ptr_dvd אם הוא חייב לכנס הוועדה לפי מספר התקנים הלא-מאויישים, החוק היה צריך להגיד את זה. אני חושב שכמו הרבה חוקים הוא פשוט נכתב גרוע, המחוקק לא בא לתת לו אפשרות למנוע כינוס הוועדה, אבל גם לא חייבו אותו לכונסה, ועכשיו הוא כן בסמכותו לא לכנס מאיזה סיבה שיראה לו.
עברית
1
0
0
5
dror
dror@drorismyname·
@y_am_sam @ptr_dvd אין פה שום החלטה שהוא צריך לקבל. "ראה שר המשפטים שיש צורך, יודיע ברשומות ויכנס את הועדה". אם יש צורך, שר המשפטים צריך לכנס את הועדה. אין לו פה שיקול דעת. זה מפורש מאוד. אין פה שום ויכוח - אתה רואה משהו שלא קיים. הדעה הפוליטית שלך גורמת לך לא להבין עברית פשוטה.
עברית
2
0
0
13
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@Oz_Haim אין לכנסת סמכות לבטל בחירות. מה הרעיון הזה בכלל?
עברית
0
0
0
6
עוז חיים Oz Haim
החלטה נכונה וחשובה של בג"ץ לתת צו על תנאי שמחייב את הכנסת לנמק מדוע לא יבוטלו הבחירות למבקר המדינה. ההליך זוהם, החשאיות נדרסה, הבושה מתה.
עברית
4
3
20
260
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@LyybR91569 לא מסכים, אבל מה שכן - מינוי שופטים רק על ידי שופטים יכול להיות שיטה מצויינת, בתנאי שיש מנגנון קל ופשוט לכל אחד מהרשויות לפטר אותם כשהם לא מקצועיים, חורגים מסמכויותם, אינם נאמנים לחוק, או מחליפים הממשלה בקביעת מדיניות, וכו׳ וכו׳. כי אי אפשר לסמוך כלל על המערכת לנקות את עצמו.
עברית
0
0
0
7
פייבוש לייב
פייבוש לייב@LyybR91569·
דל"פ: אם יש נושא אחד שבו יש היגיון להתערבות שיפוטית לו תהי גסה ובוטה הוא בצורת המינוי של שופטים. הבעיה שהעליון כבר מזמן בזבז את כל האשראי שהיה לו כדי לקבל החלטות נגד עמדת הציבור (ועל שטויות והבלים).
עברית
4
0
4
202
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@tamritzblog חוק יסוד השפיטה: סעיף ג׳ הוא גרוע בהרבה, אבל, לפחות למדנו שזה לא באמת חוק יסוד, הוא סתם חוק שהדביקו לו כותרת כזה.
עברית
1
0
0
100
Tamritz
Tamritz@tamritzblog·
החוק של לוין נוראי במידה יוצאת דופן. קרוב לוודאי שמעולם לא חוקק חוק יסוד כל כך גרוע. ועדיין באמת לא ברור מה בית המשפט רץ להתעסק בזה, מבלי לתת הזדמנות לכנסת הבאה לשנותו לפי רצונה.
David Oppenheim@Duduoppe

שתבינו מה קורה פה היום: עבר בכנסת, בשלוש קריאות, חוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. חוק יסוד כמובן. לא החוק המקורי מהרפורמה של יריב לוין אלא חוק מתון בהרבה, בשיתוף עם גדעון סער, שמוציא את נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה ומונע מהשופטים את זכות הוטו האנטי דמוקרטית שיש להם כיום. והכי חשוב - החוק לא נכנס לתוקף עד לאחר הבחירות. המשמעות היא שלציבור הרחב ניתנת הזדמנות להחליט אם הוא מעוניין בחוק או לא, באמצעות נבחריו בכנסת *הבאה*. ליברמן ,לפיד, גנץ וגולן כבר הבטיחו שאם הציבור יתן להם רוב בבחירות הקרובות - הם יבטלו את החוק. כלומר אין שום תוקף לאף טענה שהושמעה נגד הרפורמה המקורית. לא מעבירים שום דבר בכוח, מהר, או בשושו. הכי דרך המלך שיכולה להיות. ועדיין (!) אנשי בג"ץ מרשים לעצמם לדון בחוק. במדינת ישראל של היום אין למעשה שום זכות לציבור, באמצעות נבחריו, לבחור מי יהיו אלו שיישפטו אותו. ואין לו אפילו זכות להחליט על המנגנון שדרכו ימונו האנשים שאמורים להיות השופטים שלו. השופטים-שליטים הקיימים יחליטו. אתם הצעתם הצעה, ועכשיו נותר לכם רק להתפלל שהם יסכימו לה. דה-מו-קר-טיה!!!

עברית
11
0
18
1.7K
‎עדי עזוז - Adi Ezuz
@BismuthBoaz נשיא העליון השופט עמית נבחר כדין, גם אתה יודע את זה. אתה פשוט לא מרוצה מזה אז מה אכפת לך לשרוף את המועדון. שהמדינה תשרף. זה ציוץ שמתאים לחבר בארגון פשע לא לחבר כנסת במדינה דמוקרטית.
עברית
3
5
74
566
Boaz Bismuth
Boaz Bismuth@BismuthBoaz·
שופט עליון שנטל לעצמו את תפקיד נשיא בית המשפט העליון קובע היום: "אנחנו יודעים מי יהיה השופט המקצועי ביותר ולא הפוליטיקאים". כך נראה יהירות ואובדן דרך.
עברית
471
144
1.1K
29.3K
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@TamirDortal זה לא אי-ציות כי זה רק היה ״הצעה״ מהבג״ץ, אבל לפחות זה אי-שיתוף-פעולה, גם התחלה טובה.
עברית
0
0
1
247
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@limornoga @DebbieBiton אם הבנתי, את טוענת שבגלל שצריכים בג״ץ למנוע שימוש לרע קיצוני על ידי המחוקק, יש לנו לקבל בג״ץ שמתערב בכל פרטי החקיקה וממשל, גם כשזה לא הפרה קיצונית? אבל קודם נשאל כך - אם הכנסת מתכוון לבטל בחירות או רכוש פרטי, ויש להם מספיק תמיכה ציבורית לעשות את זה - מה ימנע מהם לבטל הבג״ץ קודם?
עברית
0
0
0
2
לימור
לימור@limornoga·
@y_am_sam @DebbieBiton מה מפריע לממשלה להחליט ולחוקק (הרי הכנסת בידיה) שאין צורך בבחירות?
עברית
1
0
0
14
🟠MK Debbie Biton | ח״כ דבי ביטון
הורידו את הידיים הפוליטיות מהוועדה לבחירת שופטים! 🛑 ​מה שקורה בדיון בבג"ץ הוא לא ויכוח משפטי, זו התנהלות פוליטית צינית ובזויה שרוצה להפוך את בית המשפט למגרש משחקים של פוליטיקאים. ​כמו שנאמר היום בדיון בצורה הכי חדה: לא צריך להוסיף פוליטיקאים לוועדה צריך להוציא אותם ממנה! דמוקרטיה נמדדת בשופטים עצמאיים, לא בשופטים "מטעם". הניסיון להשתלט על הוועדה כדי למנות מקורבים הוא פשיטת רגל מוסרית. המשפט בישראל הוא לא הנכס הפרטי של אף פוליטיקאי.
🟠MK Debbie Biton | ח״כ דבי ביטון tweet media
עברית
55
5
27
1.5K
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@limornoga @DebbieBiton לשפוט לפי החוקים. זה אומר לפרש החוקים ולקבוע איך הם חלים על המקרים שבאו לפני בית המשפט. מה תפקיד רשות המחוקקת?
עברית
4
0
1
13
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@limornoga @DebbieBiton ברור שאני מכיר. רשות המחוקקת קובע הכללים. רשות השופטת מפרש אותם. אין מקום לרשות השופטת להחליט לפי איזה שיקולים רשות המחוקקת יחקוק.
עברית
1
0
0
10
שמ י. אם
שמ י. אם@y_am_sam·
@drorismyname @ptr_dvd נכון, כינוס הוועדה ניתן להחלטת שר המשפטים, לא לבג״ץ. חוק שירות הביטחון אינו מחייב גיוס כולם, זה מפורש. אתה יודע למה יש לנו הוויכוחים הטיפשיים האלו? כי בג״ץ ותומכיו חושבים ששלטון החוק הכוונה שהם מחליטים מה טוב ונכון, במקום שזה אומר שהם מפרשים החוק. ואז אין משמעות לחוק.
עברית
1
0
0
10