
שמ י. אם
2.9K posts

שמ י. אם
@y_am_sam
לא חייבים להסכים, אבל חייבים ביחד. להתווכח יותר ולשנוא פחות.




גלגול העיניים של ג"ץ לגבי תפקידם של שופטי השלום והמחוזי הוא מהרשימים שנראו פה.. ברור, השאלה האם להחמיר עם מבקשי מקלט, או להקל באופן חסר תקדים (היוש מיכל אגמון-גונן), לחלוטין לא קשורה לאידיאולוגיה, ובכללי, שופטי שלום ומחוזי לא דנים בנושאים שההכרעה בהם היא תוצאה של אידיאולוגיה..









שתבינו מה קורה פה היום: עבר בכנסת, בשלוש קריאות, חוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. חוק יסוד כמובן. לא החוק המקורי מהרפורמה של יריב לוין אלא חוק מתון בהרבה, בשיתוף עם גדעון סער, שמוציא את נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה ומונע מהשופטים את זכות הוטו האנטי דמוקרטית שיש להם כיום. והכי חשוב - החוק לא נכנס לתוקף עד לאחר הבחירות. המשמעות היא שלציבור הרחב ניתנת הזדמנות להחליט אם הוא מעוניין בחוק או לא, באמצעות נבחריו בכנסת *הבאה*. ליברמן ,לפיד, גנץ וגולן כבר הבטיחו שאם הציבור יתן להם רוב בבחירות הקרובות - הם יבטלו את החוק. כלומר אין שום תוקף לאף טענה שהושמעה נגד הרפורמה המקורית. לא מעבירים שום דבר בכוח, מהר, או בשושו. הכי דרך המלך שיכולה להיות. ועדיין (!) אנשי בג"ץ מרשים לעצמם לדון בחוק. במדינת ישראל של היום אין למעשה שום זכות לציבור, באמצעות נבחריו, לבחור מי יהיו אלו שיישפטו אותו. ואין לו אפילו זכות להחליט על המנגנון שדרכו ימונו האנשים שאמורים להיות השופטים שלו. השופטים-שליטים הקיימים יחליטו. אתם הצעתם הצעה, ועכשיו נותר לכם רק להתפלל שהם יסכימו לה. דה-מו-קר-טיה!!!


















