بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن

13.7K posts

بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن banner
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن

بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن

@kh_g

لینگوفیل، تراول‌لاور، هیستوری‌لاور، کالچر‌دایورسیتی‌لاور، تورگاید

Tehran 가입일 Mart 2011
3.6K 팔로잉1.6K 팔로워
고정된 트윗
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
مکان‌هایی که من معتقدم باید تعطیل بشن: ۱. باغ وحش‌ها ۲. سیرک‌هایی که توش نمایش حیواناته ... شما چه مکان‌هایی رو به این لیست اضافه می‌کنین؟
فارسی
43
9
305
0
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
این موضوع انقد عمیق و انقد کثافته که واقعا نیاز به یک جنبش اساسی برای اصلاحش وجود داره یک برنامه قوی متشکل از آموزش و مجازات‌های بازدارنده بدون اغماض متخلفین نیازه که بشه این کثافت رو از سیستم درمانی کشور زدود این افراد به خودشون جرات میدن دست به هر نوع آزار بزنن بدون هیچ عواقبی
Lilith@feminist_gram

لازمه به عدم همدلی و رفتار زننده‌ی کادر درمان، پزشکان زنان و ماماها بپردازیم که با زنان باردار و زائو بسیار توهین‌آمیز و تحقیرآمیز رفتار می‌کنن. من از سیلی زدنشون زمان وضع حمل به زائو شنیدم تا توهین و تحقیر کلامی. سلامت فیزیکی و روانی زن براشون هیچ ارزشی نداره از تجربه‌هاتون بگید

فارسی
0
1
34
374
خاکتوس
خاکتوس@khastetarinesh·
@kh_g نه راستش کالیفرنیا اینجوری نیس خیلی، بسته به دکترت هم داره ولی بخوای سزارین میشی! (من خودم خواستم مثلاً). میدونم یه سری ایالتا سختگیرترن
فارسی
1
0
1
5
خاکتوس
خاکتوس@khastetarinesh·
براش چند روز زودتر تو مهد تولد گرفتن، انقدر دیدن ذوق و یکم خجالتش وقتی براش میخوندن قشنگ بود که حد نداره… یکم میفهمه تولد چیه و عاشق شمع فوت کردنه و توجه گرفتن رو هم که حتما متوجه میشه🥹🥲
فارسی
17
0
619
7.7K
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
جامعه‌ای داریم متشکل از: -افرادیکه هواپیما دارن، خلبانی بلدن و هرروز هواپیما میرونن -افرادیکه هواپیما ندارن، تو عمرشون تو کابین خلبانی نرفتن وخلبانی بلد نیستن تصور کنین قوانین حقوقی و مذهبی اون جامعه به گروه بی‌هواپیما حق میده در مورد هدایت هواپیما برای گروه خلبانها تصمیمگیری کنن
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن@kh_g

من اگه یه مرد بیاد در مورد مسائل مربوط به بیضه توییت بزنه، اسکرول میکنم و رد میشم. چون ندارم و نظری هم نمیتونم داشته باشم اما نمیدونم اینهمه مرد از کجا پیدا میشن میرن زیر تویتایی که خانمها در مورد پریود و دردش، بارداری و مشکلاتش و زایمان و فجایعش نوشتن نظر میدن اصن تو چمیدونی آخه

فارسی
0
2
14
545
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
@Realsaeedsm @rezarezaii15 @ParishDokht مردم فقط مردها هستن؟ نمیشه یک مسئله رو عمومی کرد و مخاطبش «مردمی» باشند که اون عضو رو دارند؟ عمومی یعنی چی از نظر شما؟ آیا مسئله ای که مربوط به «عموم» زنان میشه رو نمیشه عمومی کرد و افراد فاقد اون عضو دخالت نکنن؟
فارسی
1
0
0
12
Saeed
Saeed@Realsaeedsm·
@kh_g @rezarezaii15 @ParishDokht متاسفانه مثال زن و شکلات و ... که جمهوری اسلامی باب کرد به همه رسوخ کرده. بله جلو در دهان مردم رو نمیشه بست. اگه کسی قصد نداره نظر مردم رو بشنوه، بیخود میکنه توییت میزنه و یه مسأله رو عمومی میکنه.
فارسی
1
0
1
10
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
من اگه یه مرد بیاد در مورد مسائل مربوط به بیضه توییت بزنه، اسکرول میکنم و رد میشم. چون ندارم و نظری هم نمیتونم داشته باشم اما نمیدونم اینهمه مرد از کجا پیدا میشن میرن زیر تویتایی که خانمها در مورد پریود و دردش، بارداری و مشکلاتش و زایمان و فجایعش نوشتن نظر میدن اصن تو چمیدونی آخه
فارسی
60
381
8.9K
76.9K
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
@thecatloverrr @JoeFreundschaft در مورد مسائل حقوقی و حق حضانت فرزند و نفقه نیست که. در مورد بارداری و عوارض بارداری بر روی بدن زنه. یعنی یک بحث کاملا فیزیولوژیکه. ضمن اینکه بله، تنهایی هم میشه باردار شد. بانک اسپرم وجود داره.
فارسی
0
0
0
36
Freundschaft
Freundschaft@JoeFreundschaft·
@faraAB2 @thecatloverrr @kh_g خود بارداری نتیجه همکاری زن و مرد هست پس به هردو ربط پیدا می‌کنه.کلا همه پیشرفت جوامع بشری از اول تاریخ و هر چیزی که ساخته شده تقریبا برمیگرده به بقای نسل و بارداری. اصلا خانواده همینجوری بوجود اومده بعد یکی پیدا میشه میگه به مرد ربطی نداره
فارسی
1
0
0
21
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
@thecatloverrr @JoeFreundschaft در مورد مسائل حقوقی و حق حضانت فرزند و نفقه نیست که. در مورد بارداری و عوارض بارداری بر روی بدن زنه. یعنی یک بحث کاملا فیزیولوژیکه. ضمن اینکه بله، تنهایی هم میشه باردار شد. بانک اسپرم هست. پس مسائلو قاطی نکنید.
فارسی
0
0
0
29
کاراکسس
کاراکسس@Mina3646·
@kh_g چرا فکر میکنی برا زیادی لاغرها این محدودیت وجود نداره🙂
فارسی
2
0
1
134
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
یکی دیگه از فشارهایی که روی افراد (خصوصا زنان) با اضافه‌وزن هست اینه که از پوشیدن طیف گسترده‌ای از لباس‌ها محرومن چون بهشون انگ‌های بدی چسبونده میشه
حتشپسوت@beleshtoock

به‌عنوان یک سابقاً لاغر به‌نظرم شکایت لاغرها از بادی شیم کمی humble bragging است.

فارسی
3
3
347
3.7K
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
@Mina3646 اوکی در اون شکی نیست که لاغرها هم بادی شیم میشن. ولی بحث من اینجا اینه که برای چاقها این بادی شیم با نگاه جنسی همراهه و آزاردهندگیش صدبرابره قطعا
فارسی
1
0
1
17
کاراکسس
کاراکسس@Mina3646·
@kh_g بادی شیم میشن تمام تا همین چند سال پیش هر بار لباس کوتاه میخواستم بپوشم از طرف همه حتی مامانم مسخره میشدم که خیلی زشت میشی و پاهات مثل ملخه یا لباس یکم تنگ برابر بود با انواع مسخره شدن ها و پوزخند ها تو هر جمعی همش لباسای گل و گشاد زشت مجبور بودم بپوشم تا بدنم دیده نشه
فارسی
1
0
2
50
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
@Realsaeedsm @rezarezaii15 @ParishDokht یکی که تو عمرش ماشین از نزدیک ندیده چه برسه به اینکه پشت ماشین نشسته باشه چه نظری داره در مورد فوت و فن رانندگی بگه؟ هرچی بگه میشه چرندیاتی که از سرهم کردن شنیده‌هاش از دیگرانه. بهتر نیست سکوت کنه؟ حتما باید نظر بده در مورد هرچیزی که هیچی در موردش نمیدونه؟
فارسی
1
0
1
21
Saeed
Saeed@Realsaeedsm·
@kh_g @rezarezaii15 @ParishDokht موافق نیستم. نه با اون نوع خفه کردن و نه با این نوعش. برای نظر دادن در مورد چیزی هم لازم نیست حتماً اون چیز رو داشته باشی
فارسی
2
0
0
42
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
@Realsaeedsm @rezarezaii15 @ParishDokht وقتی یکی میاد به خودش اجازه میده بگه نه بابا پریود اونقدرام درد نداره. نه بابا زایمان اونقدرام سخت نیست دارین بزرگش میکنین... من به این نمیگم نظر دادن. اصن تو که چنین عضوی نداری و نمیدونی داشتنش چه حسی داره، چه نظری داری بدی؟ مگه مسائل علوم انسانیه که تو بتونی در موردش نظر بدی
فارسی
1
0
2
35
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن
@Realsaeedsm @rezarezaii15 @ParishDokht «خفه کردن» دقیقا کاریه که قرن‌ها و هزاره‌ها، مردسالاری با مسائل مربوط به زنان کرده. اجازه صحبت کردن و عمومی کردن و گفتگو کردن رو نداده و حتی همین الانم همینه. وقتی تا یکی میاد در مورد تجاربش صحبت کنه سریع کسایی که حتی اون عضو رو ندارن میپرن وسط که نه اینطوری نیست یعنی خفه کردن
فارسی
1
0
3
45
Saeed
Saeed@Realsaeedsm·
@rezarezaii15 @kh_g @ParishDokht وقتی یه مساله عمومی میشه، انسانها قضاوت میکنن. فرق انسان و حیوان داشتن قدرت قضاوته. من نمیگم این مسئله درد و مشکل نیست. مشکلم با خفه کردن بقیه‌ست
فارسی
1
0
2
32
reza.
reza.@rezarezaii15·
@Realsaeedsm @kh_g @ParishDokht از کثرت قضاوت ها و حرفهایی که شنیدن شاید همچین نظری دارن
فارسی
2
0
1
25
Amélie󾓧
Amélie󾓧@Sahar10210780·
خیلی وقته هزینه کارگر نمیصرفه امسال پدرم علنا به من و برادرم گفت مرخصی هاتونو الکی هدر ندید، شهریور میبرمتون باغ برای برداشت محصول
پیــام@payamhamzei

گیلاس تک‌دانه رو کیلویی ۳۰۰ و مشهدی رو ۱۵۰ هزار تومن می‌خرن. هزینه‌ی کارگر کیلویی ۲۵هزار تومن (با صبحانه و نهار)، سبد سه‌ کیلویی دونه‌ای ۳۳هزار تومن.

فارسی
7
0
386
12.9K
بی‌بی‌دلشاد ِ جهان‌وطن 리트윗함
adameaval
adameaval@adameaval·
یه سوالی از آقایون عزیز دارم؛ به عنوان یه مرد با اینکه در جام‌جهانی به ال‌جی‌بی‌تی ها پرداخته بشه مخالفید؟ موافقید؟ کلا چطوراید؟
فارسی
77
2
40
9.3K
BiblioPhile
BiblioPhile@TheBibli86·
شما نوافن‌پرسن هستید یا ژلوفن‌پرسن؟
فارسی
56
0
66
5.9K