Kane retweetledi

Eivät osu.
Vammaisten ja pitkäaikaissairaiden edunvalvontaan ei tarvita satoja miljoonia euroja. Itse asiassa lausuntojen laatiminen, mediakontaktit, lobbaus ja muu viestintä hoituvat yhden ihmisen voimin. Hän voi olla järjestön vapaaehtoinen tai palkallinen. Kokemusta on.
Vertaiset taas ovat muita samaa sairautta läpikäyviä eivätkä saa vertaistyöstään palkkaa.
Myös järjestöjen palveluita käyttävien, joihin itsekin joskus kuuluin, olisi hyvä ymmärtää, että valtiorahoitetussa järjestökentässä on valtavasti päällekkäisyyksiä, turhia johtajia, kattojärjestöjä ja hyödyttömiä paperinpyörittäjiä. Ministeri Rydman haluaa karsia rahoitusta juuri niistä.
Järjestöjen vapaaehtoiset ja heitä kouluttavat työntekijät voivat nukkua yönsä rauhassa. Samoin järjestöjen asiakkaat. Leikkauksia ei kohdisteta tärkeisiin ruohonjuuritason auttamispalveluihin
hs.fi/aihe/mielipide/

Suomi

























