.

363 posts

.

.

@albert09890

Katılım Mart 2025
16 Takip Edilen1 Takipçiler
.
.@albert09890·
@LaPeronel_la Els que redacten els enunciats.
Català
0
0
1
75
La Pero, do not atabalate me
Nens i nenes de 17/18 anys que, pobrets, es trasbalsen perquè no saben trobar els zeros d'una funció de tercer grau en un interval afitat pel conte de la vella (Bolzano). Nens i nenes que ja follen. I si el problema real son segons quins professors?
La Pero, do not atabalate me tweet media
Català
7
13
24
1.1K
Martí
Martí@__mar_ti__·
@dalcar82 @albert09890 @ljmgtm @petitcomite_ @diariARA L'enunciat embolica la troca innecessàriament parlant de probabilitats (que implica successos aleatoris), quan la resolució tracta les dades com si fossin observacions dels resultats sense probabilitats per enlloc.
Català
1
0
1
22
.
.@albert09890·
@__mar_ti__ @dalcar82 @ljmgtm @petitcomite_ @diariARA Exacte, és que un el que ha de fer és senyir-se a la informació que es presenta a l'enunciat, i a com està presentada, no al que es suposa que els autors de l'enunciat ens volen fer entendre. No saps quanta nota m'han restat, per posar coses que jo suposava que s'entenien.
Català
0
0
1
3
Martí
Martí@__mar_ti__·
@dalcar82 @albert09890 @ljmgtm @petitcomite_ @diariARA Si em dius que n'aconsegueix 1 de cada 4, doncs sé això i res més. No si el procés d'aconseguir-les era un succés aleatori, ni amb quina probabilitat. Però l'enunciat parla d'un 25% de probabilitat, no que un 25% dels que ho han intentat hagin aconseguit entrada.
Català
2
0
1
23
carlos dalmau
carlos dalmau@cdalmaub·
@albert09890 @ibesora @aleixpuigsitjes @david_meldor Ho lamento, és frustrant però ara toca mirar endavant i et dic que tindràs moments més fotuts i més incomprensibles. Mil anecdotes tindràs i aquesta serà una més. Entraràs a algo que t'agradi i disfrutaràs, no tot acaba a la 1a opció. Potser vas a viure a un lloc millor.
Català
1
0
2
12
David Virgili
David Virgili@david_meldor·
El més revelador de la situació de l'educació matemàtica a Catalunya és que algunes famílies han fet un manifest contra la prova catalana de les #pau de #matemàtiques, i argumenten que la seva dificultat "ha infringit el benestar emocional dels estudiants". No cal afegir res més.
Català
52
285
706
33.4K
.
.@albert09890·
@cdalmaub @ibesora @aleixpuigsitjes @david_meldor Ja però doncs si hagués posat que no es pot determinar, t'ho haurien de contar bé, ja que és el que posa. Jo no sé el que ells volen que posi, jo només sé el que posa a l'enunciat. Que passés alguna cosa així a les PAU, era una cosa que pensava que era impossible.
Català
0
0
0
4
carlos dalmau
carlos dalmau@cdalmaub·
@albert09890 @ibesora @aleixpuigsitjes @david_meldor Entenc el que et va passar i a mi també em succeia a la carrera pq certament els examens allà semblava que es feien en marcià (enginyeria industrial a la UPC)...el redactor no volia dir el 25% dels que van al web sino que només s'apuntaven ells i per tant tocaven 1 de 4.
Català
1
0
0
13
.
.@albert09890·
@cdalmaub @ibesora @aleixpuigsitjes @david_meldor És com si li fots la bronca al teu fill per menjar amb les mans, i seguidament et poses tu a menjar amb les mans. Doncs, perdries la teva autoritat. Doncs el mateix amb les PAU, perden la seva reputació i el seu valor. Les PAU no em defineixen com a persona ni molt menys.
Català
0
0
0
1
.
.@albert09890·
@cdalmaub @ibesora @aleixpuigsitjes @david_meldor Mira nosaltres tenim 9 mesos per fer el TDR, on si volem el 10, no pot haver-hi cap falta d'ortografia i ha d'estar perfectament explicat. No pot ser que ens facin tenir aquesta precisió en l'escriptura, i després anem a l'examen més important i ens trobem amb aquests errors.
Català
1
0
0
4
.
.@albert09890·
@cdalmaub @ibesora @aleixpuigsitjes @david_meldor Perquè si jo sé allò que estic fent bé, em recolzaré en això per tractar de progressar? El que no pot ser és que hi hagi un enunciat mal escrit que porta a una interpretació que no es correspon amb el que volen fer-nos entendre. Tenen un any per redactar-lo, un any.
Català
0
0
0
6
.
.@albert09890·
@cdalmaub @ibesora @aleixpuigsitjes @david_meldor I en l'examen més important de tots, quan interpretés una cosa que saps que és correcta segons l'enunciat i veus que et falten dades, t'ofusques, et poses encara més nerviós, t'estresses... I si saps que ho estàs interpretant bé, doncs, perquè buscar una altra interpretació?
Català
0
0
1
8
.
.@albert09890·
@dalcar82 @__mar_ti__ @ljmgtm @petitcomite_ @diariARA Una cosa és que un esdeveniment tingui una probabilitat determinada, i una altra molt diferent és la quantitat de vegades que ha succeït. Una és probabilitat, l'altra és estadística. Amb la probabilitat no tens res, només una dada hipotètica, amb una estadística tens un fet.
Català
0
0
2
4
.
.@albert09890·
@dalcar82 @__mar_ti__ @ljmgtm @petitcomite_ @diariARA No, el problema és que diu que hi ha una probabilitat del 25%, no que el 25% han aconseguit entrada. Això es pot suposar quan tens una mostra molt gran, doncs realment s'aproximarà a 1 de quatre persones, tot i que seguiria sense ser exactament un 25%.
Català
0
0
2
5
.
.@albert09890·
@HackaHackaHacka @lau_ramio @3CatInfo No ho dic amb mala intenció eh, però m'ha fet molta gràcia que diguis que estem rodejats de tolais, quan tens de nom de perfil "tolai", jajajaja. Però estic d'acord amb el que dius.
Català
0
0
1
8
. retweetledi
.
.@albert09890·
@Guspiranoi @rac1 Això és el que porto dient des de l'últim dia de les PAU. Per culpa d'aquest enunciat no entro a la carrera, haurien de contar els 1,5 punts de l'enunciat!!!
Català
0
1
2
30
. retweetledi
.
.@albert09890·
@rac1 Com bé diu el senyor Fernández, l'enunciat del 3 estava mal redactat. Porto aquestes dues setmanes explicant perquè estava mal escrit. Però sembla que no han fet res al respecte, no m'han contat la puntuació corresponent. Potser no entro a la carrera.
Català
0
1
3
442
.
.@albert09890·
Actualment tinc un 8, passaria a un 9,5 i la meva nota final pujaria 3 dècimes. Si et sóc sincer, per mi, només s'hauria de considerar com a correcte el que jo vaig interpretar, ja que en la correcció oficial es suposa informació que no dóna l'enunciat. Espero la teva resposta.
Català
0
0
0
16
.
.@albert09890·
Soc de les úniques persones que han vist en l'examen que l'enunciat era ambigu. Necessito ajuda per que contin els 1,5 punts de l'enunciat a tothom, o facin l'examen sobre 8,5. Per mi l'examen era fàcil, però vaig estar 25 minuts tractant d'entendre l'enunciat mal redactat🧵:
Català
1
0
0
16
.
.@albert09890·
@emparmoliner Bones Empar, Soc un alumne que ha fet l'examen de matemàtiques, he vist el teu article al diari ara. Si mires el meu perfil podràs trobar centenars de twitts on explico perquè l'exercici 3 estava malament i com m'ha afectat. Segueixo en un fil🧵:
Català
1
0
0
17