ersin başaran

4.3K posts

ersin başaran

ersin başaran

@ersnbsrn

Katılım Ağustos 2012
73 Takip Edilen15 Takipçiler
Taban yiyen Buffett
Taban yiyen Buffett@borsacibirgenc·
1,75 milyonluk arabalar için güzel bir kampanya var. Bu parayla sıfır: •Toyota Corolla •Opel Corsa, Mokka •Hyundai Bayon, i20, i30 •Citroën C3 •Renault Megane •Fiat Egea, Egea Cross •Renault Clio, Duster falan alınabiliyor. Sistemde organizasyon ücreti ve peşinat dahil ilk başta 822.500 TL veriyorsunuz. Şimdi diyeceksiniz ki, o parayı faize koysam, haklısınız. Faizler aynı kalırsa 6 ayda yaklaşık 150 bin TL getirir. Yani paranız aşağı yukarı 1 milyon TL olur. Bu sefer de kalan 750 bin TL’yi tamamlamanız gerekir. Bu işin olayı şu: Bir kere toplu parayı veriyorsun. Sonra 10 ay boyunca aylık 2.000 TL ödüyorsun. Arkasından 12 ay boyunca aylık 18.000 TL ödüyorsun. Yani arabaya biniyorsun ama 2 sene boyunca büyük taksit yükü altında kalmıyorsun. 2 yılın sonunda ise 4 ay boyunca aylık 162.500 TL ödeme var. Aslında sistem paranın yarısını başta, kalan kısmını da en sona bırakıyor. Ortadaki taksitler de çerez parası gibi kalıyor. Bugün 162 bin TL çok para gibi geliyor ama 2 sene sonra o para aynı para olmayabilir. Hem o süreçte düşük taksit öderken kenara para koyup son ödemeye hazırlanmak da mümkün. Özellikle peşinatı olan ama param arabaya tam yetmiyor diyenler bir baksın derim. Sonuçta o parayı araba alırken de vereceksin. Burada en azından ödemenin yarısını zamana yayıyorsun. Reklam ya da işbirliği değil. Araç almayı düşünenler için bilgi amaçlı paylaşıyorum.
Taban yiyen Buffett tweet media
Türkçe
29
43
537
267.3K
Vişne Suyu
Vişne Suyu@ViisneSuyuu·
@quzulkurt50 Ve o çocuğa kocaman bir kötülük yaptın. Sınava cüzdan telefon ile gelinmeyeceğini biliyor. Fakat senin gibiler de biliyor. Ve kuralsızlığı seçiyor. Valla bu bizim kültürde ki sürekli kuralları esnetelim ve vicdanı rahatlatalım ne zaman bitecek bilmiyorum.
Türkçe
6
0
0
7.9K
Quzzulqurt
Quzzulqurt@quzulkurt50·
Sınava bir arkadaş ile gittik çocuğunu götürdü, sıkılırım sende gel dedi neyse gittim. Bir termos çay yaptırmış yengeye çöktük. Sinav saati yaklaştı bir kız çocuğu geldi. Abi rica etsem sizde kalsa dedi. Seni tanıyorum abi zaten elektirikçi dükkanın var şurada bana çocukken çikolata bisküvi verirdin dedi. Neyse verdi elindeki cüzdan tlf vs Girdi Sınava çıktı. Kimin kızısın sen dedim Kemal ....'zın kızıyım dedi.
Ceylan@Ceylanmed

2 yıl önce yeğenimi sınava götürdüm. Kapının önünde duruyorum bir erkek çocuğu geldi abla senden bir şey rica edebilirmiyim dedi? Tabi kuzum buyur dedim. Telefonumu sana versem çıkana kadar sende kalabilir mi? Dedi Olur tabiki. Zaten beklicem dedim. Telefonun arkasında bir yol parası edecek parası vardı. Yeğenim çıktı, hemen ardına koşarak çocuk çıktı.

Türkçe
29
16
2.2K
987.9K
Burak
Burak@br4k_1·
TSI motor dünyanın en verimli motorudur
Burak tweet media
Türkçe
101
4
434
313.1K
ersin başaran
ersin başaran@ersnbsrn·
@akillicuzdan Makinenin fiyati ne alaka? Adam gelip 10 liralik tuzruhuyla acsaydi 300 lira isteseydi yine suclu mu olacakti
Türkçe
0
0
0
56
Akıllı Cuzdan
Akıllı Cuzdan@akillicuzdan·
Bugün evde mutfak lavabosu tıkandı diye usta çağırdık. 1 aydır tuz ruhu, lavabo açıcı vs. denedik ama sonuç alamadık. Usta makineyle açacağını söyledi, anlaştık. İşlem ücreti: 3.000 TL. Kullandığı makine Rothenberger R600. Kendisi 120 bin TL’ye aldığını söyledi; internette baktığımda 70-80 bin TL bandında görünüyor. Burada mesele ustanın para kazanması değil. Elbette emeğinin karşılığını alacak. Ama 30-40 dakikalık bir işlemde 3.000 TL ücret alınıp, üstüne “elden ödeme” istenince insan ister istemez düşünüyor: Bu ülkede düzenli maaşla çalışan biri kazanmadan önce vergisini ödüyor. Ama birçok hizmet sektöründe fiyat şeffaflığı yok, fatura/fiş yok, kayıt yok. Sonra da gençlere “oku, kendini geliştir, ideallerinin peşinden git” diyoruz. Peki sistem, kayıtlı ve kurallı çalışanı değil de kayıt dışı kazananı daha avantajlı hale getiriyorsa, insanlar neden farklı düşünmesin? Sorun usta olmak değil. Sorun emeğin, verginin ve fiyatın adil bir zeminde buluşmaması. Sizce Türkiye’de hizmet sektöründeki en büyük problem ne? Fiyatların yüksekliği mi, kayıt dışılık mı, yoksa denetimsizlik mi? Marka gözüktüğü için #reklam ve #işbirliği yoktur.
Akıllı Cuzdan tweet media
Türkçe
364
39
679
419.6K
ersin başaran
ersin başaran@ersnbsrn·
@m_cihankaya @br4k_1 Hocam senin iq seviyen yetmez. Yokus asagi bir yolda tüketimi sifirla 10 dk sonra 2 lt bile yakalayabilirsin. Tam o sira foto cekeceksin
Türkçe
1
0
0
27
mehmet cihan kaya
mehmet cihan kaya@m_cihankaya·
@br4k_1 Ben de 2020 1.5 tsı golf var işe git gel günlük 50 km trafık dur kalk şellinde sürekli güzergah. 11 den aşağı düşmüyor normal mi bir sıkıntı mı var elektrikli araca döndü 1 depo 400 gidiyor.zordayım :)
Türkçe
2
0
0
1.3K
Zippo
Zippo@bist_imkb·
Ötv den herkes sikayet ediyor ama buggün karar çıksa ve iptal edilse ortalik yangin yerine döner “arabamın değeri düştü” diye. Sifir arac alirken ötv ödüyoruz ama satarken de masallah.. geri aliyoruz o parayi. Yani “ötv kaldirilsin” ici bos bi muhabbet.
Türkçe
193
11
341
71.9K
Esra miran Dinçer
Ben de bilirdim 2 milyona bmw, merso almayı ama bayiden 2026 model gıcır cıkarmayı tercih ettim😁
Esra miran Dinçer tweet media
Türkçe
396
6
1.3K
5.9M
Araba Sevdası
Araba Sevdası@arabasevdamiz·
Takipçi ilanı: "Özel sipariş Jeep Renegade 1.6 multijet aracım var. Araç full+full dolu paket ve piyasaya göre hala çok ucuza koydum ama satamıyorum. Sizce neden?"
Araba Sevdası tweet media
Türkçe
274
7
304
1.2M
Sezer Arslan
Sezer Arslan@SdAnaliz·
@harunozdemircom yazılı olmayan kural var bence hocam arkandan trafik akışını kesmemek için sağda beklersin yol müsait olursa dönüşü yaparsın ama dediğin gibi orası u dönüşü yapmaya müsait bir alan değil
Türkçe
8
0
0
991
Sezer Arslan
Sezer Arslan@SdAnaliz·
Değişik değişik hareketler ‼️ U dönüşü yapacaksan önce sağ geçersin arkan boş ise u dönüş yaparsın sanki babasının yoluymuş gibi el kol hareketleri yapıyor.
Türkçe
38
11
263
79.4K
ersin başaran
ersin başaran@ersnbsrn·
@ismailbay01 Bu konuyu nasil mevlaya bagladiniz. Her tuşa basmak bu oluyor sanırım
Türkçe
0
0
0
9
ismail Bayramoğlu🇹🇷
ismail Bayramoğlu🇹🇷@ismailbay01·
Fabrikası yok parçası gelemez kardeşim ⏳ Ne işi var bu parçaların n11 sitesinde Allah Allah 🤷🏼‍♂️ -Polen filtresi 900 TL baya ucuzmuş 🤣 Puslu havada sakin olmak en güzeli…Mevlam ne eğlerse güzel eğler…#byd
ismail Bayramoğlu🇹🇷 tweet mediaismail Bayramoğlu🇹🇷 tweet media
Türkçe
34
0
50
84.4K
Furkan Alkan
Furkan Alkan@furkann_alkann·
@Sfrdan1e Daha bugün favoriye ekledim, tam bunu atacaktım siz bulmuşsunuz.
Türkçe
1
0
0
1.7K
Sıfırdan_1e
Sıfırdan_1e@Sfrdan1e·
Kirada kaldığım eve sineklik taktırmak istiyorum. Geçen yaz pencere açık uyuyamadık. Ev sahibi seneye taktıralım dedi. Bende geçen sene bu lafına güvendim uygun bir şey olsun adama diye fiyat araştırdım. Şimdide sıkışığım sen taktır çıkarken sökersin diyor. Bunlar pencereye ölçülü takılıyor desem de laf anlatamadım. 3 pencereye istedim 6 bin lira tutar. Her ay 2 bin düşerim sizi de zorlamaz desem de kabul etmedi. 5 tane evi var bu adamın 5(BEŞ)‼️
Sıfırdan_1e tweet media
Türkçe
267
20
618
344K
Nihal
Nihal@raskonihal·
TC paylaşmadığı için mülakatı iptal etmişler cjsçfjxönx Tek derdi ego tatmini ve pohpohlanmak olan bir departman (İK) nasıl sağlıklı işe alımlar yapabilir ki?
Nihal tweet media
Türkçe
203
126
17.9K
1.1M
Birkan Demir
Birkan Demir@BirkanDemi93908·
@NiceToHaveNFT @yatirimterapist aynı parayı bankadan çek % kaç faiz ödeyeceksin ? Teslimat tarihin çok uzak olmadığı sürece oldukça mantıklı sistem , girmediğinize çok pişman olacaksınız
Türkçe
2
0
0
85
Yatırım Terapisti
Yatırım Terapisti@yatirimterapist·
Evim şirketlerinden biriyle görüştüm. Tek başıma peşinat ve organizasyon ücretini karşılamakta zorlanacağım için babamla birlikte girmeyi düşünüyoruz. Bulunduğum ilçede bu bütçeyle alınabilecek 1+1 dairelerin kira getirisi yaklaşık 15.000 TL seviyesinde. Amacımız evi aldıktan sonra hemen kiraya vermek. Kağıt üzerinde mantıklı görünüyor ancak her yatırımın artıları ve eksileri var. Sizce bu şartlarda böyle bir gayrimenkul yatırımı mantıklı mı?
Yatırım Terapisti tweet media
Türkçe
12
4
45
34.3K
ersin başaran
ersin başaran@ersnbsrn·
@Hayalet5206 Kart odemelerin xxpay gibi aracı kurumlar var. Belki de oyle bir anlasmasi vardir o komisyon aliyordur
Türkçe
0
0
0
318
Hayal_et🇹🇷
Hayal_et🇹🇷@Hayalet5206·
Bugün sarı taksiye bindim ve kredi kartıyla ödeme yapınca komisyon ekledi. Abi hayırdır dedim, banka alıyor bizlik bişey yok dedi. Böyle bir uygulama yasal mıdır acaba?
Türkçe
56
3
288
65.7K
Engin Kara
Engin Kara@Engin1133·
@viyolagamba İvermectin ve Fenbendazole, araştırıp temin etmenizi öneririm
Türkçe
2
0
0
310
ersin başaran
ersin başaran@ersnbsrn·
@ardailaldi Ic istisarelerim sonucu bünye olarak tatli turevlerinin divan pastanelerinden alınmasının uygun olacağı degerlendirmesinde bulundum
Türkçe
0
0
1
504
Arda İlaldı
Arda İlaldı@ardailaldi·
Yapılan tüm görüşmeler neticesinde; Grubumuz bünyesindeki şirketlerin Koç Holding’e bağlı şirketlerle tüm ticari ilişkisinin kesilmesi kararı alınmıştır. İLALDI GROUP Yönetim Kurulu Başkanı Arda İLALDI
Türkçe
2.7K
460
8K
1.6M
tucoramirez
tucoramirez@tucojuanramirez·
@fatihyilmazweb Yazılımsal hataları olabilir ama konfor olarak iyi. Yazılım sorunlarını çözersin ama konforuyla ilgili sorun olsa cozemezsin. O yüzden togg iyidir.
Türkçe
3
0
1
2.7K
Fatih Yılmaz
Fatih Yılmaz@fatihyilmazweb·
Elektrikli araçlarla ilgili aşağıdaki paylaşıma gelen yanıtlar önyargılarımı ciddi azalttı. Şuan Türkiye'de kredili alınabilen tek araç TOGG. Siyasi tartışmalardan bağımsız; gerçekten bu araç nasıl? Kullanan varsa tarafsız bir şekilde artılarını ve eksilerini yazabilir mi?
Fatih Yılmaz tweet mediaFatih Yılmaz tweet media
Fatih Yılmaz@fatihyilmazweb

Benim elektrikli araçlarla ilgili kafama takılan 4 önemli soru var. Baştan söyleyeyim bu konunun cahiliyim, sorular saçma gelebilir. Bu sorularla ilgili elektrikli araç kullanan arkadaşların deneyimlerini dinlemek isterim.🙏🏻 1- Pil Ömrü 2- Şarj İstasyon Ağı 3- Menzil 4- Yolda Kalma Senaryosu Sorularımı detaylandırayım. 1- Pil Ömrü Pillerin bir ömrü var mı? Zaman içinde pil ömrü zayıflıyor mu? Evet ise bunun etkisi ne oluyor? Menzil mi kısalıyor mesela? Bir noktada pil tamamen kullanılamaz hale geliyor mu? Pilim bakımı-değişikliği nasıl yapılıyor? ikinci el için bu durum dezavantaj yaratıyor mu? 2- Şarj İstasyon Ağı Hep İzmir istanbul örnekleri veriliyor. İzmir örneklerini geçelim, ben İstanbul'dan Kars'a kadar her ilde güzergahıma yakın istasyon bulabiliyor muyum? 3- Menzil Menzillerin yeni modellerde sürekli büyütüldüğü söyleniyor. bu nereye kadar sürecek? ben bugün 100km menzilli bir araç aldığımda birkaç yıl içinde 200-300km menzilli versiyonlar gelirse ben bu aracı ne yapacağım? kime satacağım? 4- Yolda Kalma Durumu Farz edelim Elazığ'da köyde dağ yolunda bataryam bitti. benzinli araçta ararsın birini benzin getirmesini istersin 1 bidon getirir konu çözülür. elektrikli araçta böyle bir durumda süreç nasıl işliyor? çözüm nasıl uygulanıyor. Bu konuları elbette kendim de araştıracağım ama teorik bilgiyle pratik her zaman aynı olmuyor. Bu sebeple özellikle uzun süredir elektrikli kullanan arkadaşlardan dinlemek isterim.🙏🏻

Türkçe
122
2
66
257.8K