Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩

11.8K posts

Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩ banner
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩

Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩

@kasra_in

روانکاوی/روانشناسی تحلیلی

Katılım Temmuz 2019
123 Takip Edilen355 Takipçiler
Sabitlenmiş Tweet
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
از دیگر سو «رابطه» تنها از خلال این «تنهایی» امکان‌پذیر است. آنکه در «دیگری‌»ست با «خود» بیگانه است و اساساً خودی نیست تا رابطه شکل بگیرد. لیکن آنکه از دیگری و از خود آزاد است تمام و کمال در «خود» است، این «خود» همان «دیگری»ست، در آن مستحیل است و از آن جدا نیست.
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩@kasra_in

هیچکس در دنیا تنها نیست. انسان یا با انسان در رابطه است یا با اشیاء و یا با افکار و تخیلات خود. «تنهایی» بمعنای واقعی خود لحظه‌ای‌ست که آدمی نه با «دیگری» در رابطه است و نه با افکار و تخیلات، افکاری که «هستند» اما ساکت‌اند. این «تنهایی» راز رستگاری‌ست.

فارسی
1
1
5
1.1K
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
@sepblog69 زخم‌های کودکی که همچون خشت کج ، دیواری کج از زخم‌های دوره‌های بعد رو ساختند.
فارسی
0
0
0
22
سپهر خدابنده
فکر میکنی مهم‌ترین دلیل اضطراب در زندگی امروزت چیه؟
فارسی
97
0
101
8.3K
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
@khirebekhorshid ایرانی بودن چند درجه بالاتر از خود فرده، پیش‌نیازش اینه که نخست از اینکه خودشون باشند خوشحال باشند که اگر نگیم اکثریت، بسیاری از خودشون از شخصیت و کاراکتری که دارند خوشحال نیستند.
فارسی
1
0
1
15
یاسین رحمانی
یاسین رحمانی@YasinRahmani·
زندگی با عدم قطعیت واقعا شجاعت می‌خواد.
فارسی
9
3
53
1.2K
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
نمی‌دونم این علاقه‌ای که تو تایملاین می‌بینم نسبت به فلسفه در حال گسترشه از طرف علاقمندان سنتیِ فلسفه‌ست یا دایره‌ی گسترشش عمومی‌تره! که اگر دومی باشه باید گفت بسیار اتفاق میمون و مبارکیه! اینکه این علاقه بسمت فهم و درک سطحی و عوامانه کشیده نشه دیگه وظیفه‌ی نخبگان این عرصه‌ست.
فارسی
1
0
7
149
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩ retweetledi
Pain killer
Pain killer@RaoufiRoham·
خوشا آن حالت مستی که با ما عهد می‌بستی مرا مستانه می‌گفتی که ما را خویش و فرزندی #مولانا_رومی #شیفت_شب
فارسی
0
1
7
95
Raha Psychologist
Raha Psychologist@Rahaaa_psy·
«انسان وقتی درک می‌شود تمایل به تغییر دارد» کارل راجرز
فارسی
2
4
33
676
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
تفاهم شد، محاصره لغو شد، تحریم‌ها برداشته شد، پولهای بلوکه شده آزاد شد، نون شد دو برابر.
فارسی
0
0
3
55
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
@sana_gb95 نه تنها افراد جامعه بلکه خود روانکاوان و روان‌درمانگران هم بدلایل علمی و روانی قطعا و تحقیقا به گفتگو و گرفتن مشاوره نیازمندند. حرف زدن فقط تخلیه درونی نیست، به خودآگاه کشوندن اون دسته از محتوای ناخودآگاهی‌ست که در شرایط عادی در مقابل آگاهی مقاومت می‌کنه.
فارسی
0
0
0
23
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩ retweetledi
میراث فرهنگی استان یزد
خانه تاریخی صدوقی؛ نگینی از معماری قاجار در قلب یزد. این بنای ارزشمند با قدمتی بیش از یک قرن، همچنان روایتگر فرهنگ، هنر و آیین‌های اصیل این شهر تاریخی است و سنت روضه‌خوانی و عزاداری نیز در آن زنده و جاری است. عکس: بهارک روشن بخش #خانه_صدوقی #معماری_قاجار #شهر_جهانی_یزد
میراث فرهنگی استان یزد tweet mediaمیراث فرهنگی استان یزد tweet mediaمیراث فرهنگی استان یزد tweet mediaمیراث فرهنگی استان یزد tweet media
فارسی
0
4
40
469
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
@nimaaaaa7 خودم خنده‌م گرفت از این مقایسه:))) بیشتر می‌خواستم عبدالکریمی و شریعتی رو کنار هم بذارم. مطهری رو شاید بشه با توماس اکویناس مقایسه کرد 😊 بازم فکر نکنم بشه😫.
فارسی
0
0
0
17
Nima
Nima@nimaaaaa7·
@kasra_in مطهری هگل؟؟ هگل تو گور داره بندری میره 😔
فارسی
1
0
1
43
Nima
Nima@nimaaaaa7·
به نظر شما استاد مطهری قوی تره یا دکتر شریعتی؟
فارسی
48
0
7
6K
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ أَعْمَالَهُمْ و شیطان اعمال زشتشان را در نظرشان زیبا جلوه می‌داد وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ يُنْصَرُونَ و به جای خدا معبودانی انتخاب کرده اند به امید اینکه یاری شوند
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩ tweet media
فارسی
0
0
1
50
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
چنین نیست که تنها پس از هر سختی آسانی‌ست، که پس از هر آسانی نیز سختی.
فارسی
0
0
2
57
🕷️K🪳
🕷️K🪳@samsa1926·
نظر نامحبوب: صمد بهرنگی واقعا کسشره، آثارش کاملا احمقانه است و نثرش هم در حد یک کودک ابتدائیه، نمیدونم چرا مشهوره!
فارسی
32
5
229
28K
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
این افراد مطلقا نه چیزی بنام فقدان رو تجربه می‌کنند نه چیزی بنام تنهایی، نه چیزی بنام اضطراب و غم بعدش.
فارسی
1
0
2
47
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
غبن محصول معامله‌ست، محبت در ازای وفاداری یک معامله‌ست، این محبت وابستگی و مشکلات بعدش رو به ارمغان میاره؛ اما محبت بدون هدف، مهمترین برآیندش عدم وابستگی‌ه، این محبت جز اینکه فرد رو وابسته نمی‌کنه از هرگونه رنج فقدان هم نجاتش میده. برید بپرسید از کسانیکه اینگونه عشق ورزیدند.
فارسی
1
0
3
99
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
بوضوح روشنه وقتی ما محبت می‌کنیم به قصد تصاحب یا جذب، هنگام جدایی احساس خیانت، غبن و سپس فقدان می‌کنیم. اما وقتی محبت رو نه برای رسیدن به هدفی که صرفاً ناشی از فطرت‌مون نشون میدیم در صورت جدایی نه تنها احساس غبن و فقدان نخواهیم کرد که اون محبت مزرعه دل خودمون رو سبز می‌کنه.
فارسی
1
0
8
260
Philemon⁦⁦⁦ ⛩️⁩
پیامک طرح سنجش سلامت روان اومده بود برام، واردش شدم و تقریباً تمام سوالات‌شو زدم اصلا، ( همه‌ی پرسش‌ها برای ترومای ناشی از جنگ بود)؛ آخرش هرچی گشتم ببینم سوالی در مورد ترومای ناشی از همسایه‌ی بی ملاحظه و آزار و اذیت‌هاش داره پیدا نکردم.
فارسی
0
0
1
61
Mos. Os.
Mos. Os.@osanlooy·
آیا کسی نمی‌داند ساختار دادگستری در ایران هیچ ربطی به انتخاب مردم و نمایندگانشان ندارد که از قالیباف و پزشکیان انتظار دارند زندانیان سیاسی را آزاد کنند؟ وقت آن نیست که به جای رویابافی و خیال فروشی خواستار مردمی شدن ساز و کار دادگستری شویم؟ سیاست دو رویی هرگز جواب نداده و نمی‌دهد
فارسی
1
0
6
169