Nima
1.5K posts

Nima
@nimaaaaa7
یـک نـفر مانده از این قـوم که برمـیگردد...
Katılım Ağustos 2017
2.5K Takip Edilen2.1K Takipçiler


@nimaaaaa7 مثل مقایسهی هگل با بیژن عبدالکریمیه!
شریعتی یه سخنور شترگاوپلنگ بود که خودشم نمیدونست چی میگه. مطهری باز تکلیفش با خودش مشخص بود.
البته تمثیلم زیادهروی بود، مطهری نظریهپرداز نبود.
فارسی

از دیدِ من ما در آینه کمالالملک تنها تقلیدی از گذشتهی منقضیشدهی غرب را بازتاب دادیم، در حالی که شاهکارِ کابوسوار هدایت در انزوای زبانی سمی دفن شد و هرگز به مذاقِ تودههای سطحی جهان خوش نیامد.
از سوی دیگر، تاریخ باستانی ما برخلاف ویترینهای شیک و پر زرقوبرقِ روم و یونان، در پشت دیوارهای بلند انزوای سیاسی و وحشت رسانهای به زنجیر کشیده شده است.
اینگونه بوده که هنر، ادبیات و هویتِ ما در سایهی تاریک سوءمدیریت و فراموشی، سیاستِ اسلام زده محکوم به انزوا و پوسیدن در سکوت شد.
فارسی

@nimaaaaa7 مطهری خب طولش کمتره و نسبتا یه نواخته. شریعتی طولانی تره و مناظر بهتری داره. من شریعتی را ترجیح میدم.
فارسی

@melikajeid سپاس.
چه نظریاتی ارائه دادند که استفاده شده باشه یا جایی تدریس شه؟
مثلایه توضیح کوچیک از تفکر و نظریاتشون رو میشه بگید که همه استفاده کرده باشند؟
فارسی

@nimaaaaa7 جواد طباطبایی- حسین نصر- رضا داوری- شایگان
البته اگه مرحوم جوادطباطبایی میخواست پاسخ بده میگفت همهشون سطحیان فقط من خوبم!
فارسی

@nimaaaaa7 هیچکدوم متفکر نیستن. اما اگه بخوایم مقایسه کنیم مطهری حداقل دانشجو و پژوهشگر علومانسانی بود. شریعتی که رسما شاعره.
فارسی

@alamirisoheil علی شریعتی هم کم زحمت نکشید و سخنرانی نکرد و کتاب ننوشت و جوانِ کمونیست اسلامگرا نکرد...
فارسی

@nimaaaaa7 یه احمقی اینزیر فحش داد، دوباره حس میکنم بحث رو تبدیل کرد به یاسین تو گوش .. خوندن
حس صحبت رو گرفت ازم
ولی به طور خلاصه شما وقتی یه موضوعی رو از دیدگاه جدید با چارچوب علمی تحلیل یا نقد میکنی خودش میشه صحبت بدیع، کتاب هایی که اسم بردم تو این دسته هستن
فارسی





