Özgün

4.6K posts

Özgün banner
Özgün

Özgün

@ozgung

Geoteknik Mühendisi - Yapı/Zemin/Deprem Formula 1 - Teknoloji

İstanbul - Türkiye Katılım Mart 2010
664 Takip Edilen788 Takipçiler
Özgün
Özgün@ozgung·
@EVTR__ Biraz yüzü eski evet ama Megane'ın o paralara hala peynir ekmek gibi sattığı ülkede gayet makul bir seçenek aslında. Malesef negatif marka algısı. Hyundai alacağına Clio al daha iyi.. ciler her yerde.
Türkçe
1
0
0
390
Oğuz
Oğuz@EVTR__·
Clio fiyatına C segment Hatchback neden tercih edilmiyor?
Oğuz tweet media
Türkçe
113
3
269
490.2K
Özgün
Özgün@ozgung·
Futbol konuşmuyorum artık ama bu iş futboldan çıkmış. Takımın İtalyan teknik direktörü nasipte yokmuş falan diyor. Kaptanı buraya kadar getirdik tebrik edin, fazla konuşmayın diyor. X oyuncu 191 şut attık olmadı diyor.. Futbolu şut atmak sanan bir topluluk. Avrupa şampiyonası dahil top oynatamayan bir teknik direktör, yani maç kazanırken de eleştirdik biz bu adamı, saçma sapan kadrolar.. Başkana zaten bişey demeye gerek bile yok.. Ülkeyi rezil ettiniz. Bari rezilliğinize sahip çıkıp bi özür dileseydiniz. Hepsi kabadayı, hepsi mağdur.
Türkçe
0
0
1
7
Özgün
Özgün@ozgung·
@kalbursamantr 2002 Dünya Kupası İlhan Mansız altın gol kaydım hala durur :) O zamanlar her şey elimizin altında değilken makineyi TV, Video kayıt, düzenleme üssüne çevirirdi. MTV den klip kaydeder, Cine 5 çözerdik. TeleOn geldi mertlik bozuldu onu çözemedik :) Avermedia lider markaydı.
Türkçe
0
0
6
294
Kalbur Saman
Kalbur Saman@kalbursamantr·
Şimdiki gençlere şaşırtıcı gelebilir ancak 90'lı yılların sonunda masaüstü bilgisayarlara TV kartı takılır ve internet erişiminin kısıtlı olup evlerdeki oturma odasında tek televizyonunun bulunduğu o yıllarda bilgisayardan TV keyfi yapılabilirdi.
Türkçe
30
5
153
31K
Özgün
Özgün@ozgung·
Bu arada şampiyonluk lafları falan çok hızlı başladı bi durun bi kaç yarış görelim önce form farklı pistlerde devam edecek mi?
Türkçe
0
0
0
9
Özgün
Özgün@ozgung·
Hafta ortası geldi ama ben hala şuradayım.
Özgün tweet media
Türkçe
1
0
0
11
Özgün
Özgün@ozgung·
@iamuhammedkaya Evet gayet güzel bir anlatım keyifle okudum. Sadece S1 detayını eklemek istedim :)
Türkçe
0
0
1
18
Muhammed Kaya
Muhammed Kaya@iamuhammedkaya·
@ozgung Orası öyle. Sürüşleri kıyasladım aslında. Yoksa katılıyorum.
Türkçe
1
0
2
61
Muhammed Kaya
Muhammed Kaya@iamuhammedkaya·
Pole Pozisyonu nasıl geldi? | #BarcelonaGP 🇪🇸󠁥󠁳󠁣󠁴󠁿 HAM'ın orta yüksek hızlı virajlarda daha yüksek apex hızları taşıyarak orta sektörde avantaj sağladığını netçe görebiliyoruz. Ancak asıl zaman kazanımı, Delta çizgisinin aniden yukarı fırladığı 3500. metreden sonraki o yavaş ve teknik son sektörde (S3) ortaya çıkıyor. Fren (Brake) grafiği incelendiğinde, RUS'ın yavaş viraj girişlerinde fren basıncını çok daha keskin ve geç uygulayarak aracı apexe milimetrik şekilde oturttuğu okunuyor. Gaz pedalı (Throttle) verilerinde ise RUS, bu yavaş virajların çıkışında HAM'a kıyasla çok daha kararlı bir açıyla gaza oturarak %100 ivmelenmeye daha erken ulaşıyor. HAM'ın son sektördeki viraj çıkışlarında gaz pedalında yaşadığı mikro dalgalanmalar, arka lastiklerin aşırı ısınıp anlık çekiş (traction) kayıplarına yol açtığını gösteriyor. Vites (Gear) grafiğinde RUS'ın belirli yavaş virajlarda vites oranlarını daha optimum kullanarak tork bandından maksimum düzeyde faydalandığı dikkat çekiyor. Sonuç olarak 0.064 saniyelik bu ince fark, HAM'ın S2'deki aerodinamik momentumuna karşı, RUS'ın S3'teki üstün mekanik tutuş ve tork aktarımıyla ortaya çıkıyor.🏁
Muhammed Kaya tweet media
Türkçe
1
3
21
2.3K
Özgün
Özgün@ozgung·
🏁 Monaco GP ▫️Verstappen start bile alamadı. ▫️Pit yoluna EDS kondu. ▫️Leclerc pitlerde doğrandı. Kapanışı da frensiz Ferrari'si yaptı. ▫️Hamilton Ferrari ile ilk kez P2 yaptı. ▫️Russell takım arkadaşından tur yedi! Yeniden startta ortalığı birbirine kattı. ▫️Tünel fatihi Hadjar podyum yaptı. ▫️McLaren sizlere ömür. ▫️Perez Cadillac ile ilk kez puan aldı. ▫️Yarıştan sonra ceza alınca o puan Alonso'nun bu yıl ki ilk puanını oldu. ▫️ Tarihin en saçma Monaco GP'si olmaya aday bir yarıştı. ▫️Bütün bunlar olurken Antonelli Ferrari'nin muhtemelen tek favori pistinde güle oynaya kazandı. Bu çocuk tahmin edilenin çok üzerinde olabilir mi? #F1 #MonacoGP
Türkçe
0
0
0
12
Özgün
Özgün@ozgung·
30 yıl önce bugün Michael Schumacher yağmur altındaki İspanya GP’sinde Ferrari ile ilk zaferini kazanıyor. 96 yılının Ferrari'si F310 kuru zeminde 1 sn daha yavaş ve dayanıklılık sorunları olan bir araç. Yarışa 3. başlayıp startta 6.’lığa düşüyor ve sonrasında yağmur ustası şovuna başlıyor. 12. turda liderliği alıyor, 23. tura kadar 37 saniye fark açıyor. 24. turdan sonra V10 motorda sorun çıkıyor, buna ragmen yarışı 45 sn farkla kazanıyor. En hızlı turu en yakın rakibinden 2.2 sn daha hızlı! Yarışı o dönem Cine5'den canlı izlerken bir yandan neler olduğunu anlamaya çalışıyordum diğer yandan da Schumacher hayranlığımın temelleri atılıyordu. #keepfightingmichael
Paul McGinnes@PaulMcG1992

30 years ago today, 2nd June 1996, Michael Schumacher secured his first victory with Scuderia Ferrari after an absolutely outstanding drive in appalling circuit conditions. The rest, they say, is history... #KeepFightingMichael #F1

Türkçe
0
0
0
40