Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷

9.1K posts

Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷 banner
Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷

Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷

@DutchAvenger

Individualist, patriot, Esperantist, parfumista, newsjunkie, Austrian econ adept, business owner

Nederland เข้าร่วม Aralık 2009
631 กำลังติดตาม262 ผู้ติดตาม
widtvoet
widtvoet@widtvoet·
Huishoudelijke mededeling. Uw widtvoet wordt morgen vijftig. Zolang je blijft ademen tellen de jaren door ja. Echt totaal niet boeiend. Nu hebben vrienden alvast een rare Abraham pop in mijn voortuin gezet en stomme stickers op lantaarnpalen geplakt. Nou, ik blijf even weg dus.
widtvoet tweet media
Nederlands
98
12
209
3.9K
🇳🇱 Barbes
🇳🇱 Barbes@Barbes_NL·
Een berichtje voor al die mensen die mij niet kennen, mij niet volgen, niets van mijn leven weten of hoe ik daarin sta, niet weten over mijn manier van opvoeden of hoe ik regelmatig verhalen uit mijn dagelijkse leven hier deel, maar me wel wisten te vertellen dat ik het allemaal verkeerd deed, een helikoptermoeder was of mijn zoon een watje zonder ruggengraat: jullie hadden het mis en de school snapte wel dat als het niet klikt, niemand optimaal kan presteren. Dus mijn zoon komt het komende jaar bij een andere klassenleerkracht/coach terecht. Doei!
🇳🇱 Barbes@Barbes_NL

Aan het begin van het schooljaar kwam mijn jongste zoon me vertellen dat hij zo'n verschrikkelijke nieuwe juf had. Er volgde een hele waslijst: ze was oneerlijk, luisterde niet, had een hekel aan jongens en trok dus de meisjes voor, etc. Omdat ik geen watjes wil opvoeden, heb ik hem gezegd dat hij het er toch mee zou moeten doen en dat het vast wel beter zou worden naarmate ze elkaar beter leerden kennen. Zo niet, zou ik tegen het eind van het schooljaar bij de directie aangeven dat hij niet wéér bij haar in de klas wilde worden ingedeeld. Dus zo geschiedde: zoon zong naar beste eer en geweten de rit uit en zijn mening over en ongemak bij de juf veranderde niet. Dus ik schreef vorige maand de directie dat kind zich niet fijn voelde bij deze juf en hij komend schooljaar graag bij iemand anders wilde worden ingedeeld. Op het laatste driehoeksgesprek, een dag of 2 na het versturen van die mail, werd er niet over nieuwe indelingen gesproken. Ik nam aan dat dat op een ander moment zou volgen, dus heb het zelf ook niet ter sprake gebracht. Vervolgens: krekels. Tot gisteren. Kind had in de klas te horen gekregen dat hij komend jaar bij dezelfde juf is ingedeeld en is op hoge poten naar de directeur gestapt om te vragen waarom er geen rekening was gehouden met het verzoek in de mail van zijn moeder. Oepsies. Mail was helemaal vergeten. Directeur mailde me daarna dat hij het "te akelig voor de juf vond" om het direct met haar te bespreken en dat het daarom na ontvangst was doorgestuurd naar de andere directeur om te overleggen. En toen is men het vergeten. Juf mailde me ook. Dat ze ons naar de wensen over de nieuwe indeling had gevraagd bij het driehoeksgesprek - wat volgens zowel mijn zoon als mijzelf nooit gebeurd is - en dat zij zich nu heel akelig voelde over hoe er over haar gesproken werd. Noch directeur, noch juf heeft ook maar 1 letter besteed aan hoe akelig en onprettig het voor een leering is om veroordeeld te zijn tot een docent waarbij hij zich niet op z'n gemak voelt. Tot zo ver reikt dus de bevlogenheid: eigen ego's zijn belangrijker dan het welbevinden van de leerlingen.

Nederlands
31
0
111
4.4K
Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷 รีทวีตแล้ว
Joop Soesan 🇮🇱🇳🇱
Een nieuwe Israëlische technologie, toegepast in het Rambam-ziekenhuis, heeft een man geholpen om van zijn pijnstillersverslaving af te komen. In het Rambam Medisch Centrum is een baanbrekende behandeling uitgevoerd, waarbij specialisten een man die zo'n 130 pijnstillers per dag slikte, in slechts 20 minuten hebben laten afkicken. jpost.com/israel-news/ar…
Joop Soesan 🇮🇱🇳🇱 tweet media
Nederlands
0
3
9
588
Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷 รีทวีตแล้ว
Eindhoven-in-verzet
Eindhoven-in-verzet@anticovidiano74·
Meteoroloog legt uit waarom het deze week zo warm is (en nee, het komt niet door #klimaatverandering) De omegablokkade — dat is de werkelijke meteorologische verklaring achter de extreme temperaturen die momenteel over een groot deel van het Europese continent worden gemeten. Terwijl grootmedia als de NOS de hitte vrijwel reflexmatig koppelen aan klimaatverandering en broeikasgassen, wijzen kritische wetenschappers op een veel nuchterder en beter onderbouwde verklaring: een hardnekkig weerpatroon in de hogere atmosfeer dat Europa al vaker in zijn greep heeft gehouden. Wat is een #omegablokkade precies? Een omegablokkade is een specifiek patroon in de #straalstroom — de krachtige windstroom op grote hoogte die het weer in onze breedtegraden grotendeels stuurt. De naam komt van de gelijkenis met de Griekse hoofdletter omega (Ω): een grote hogedrukrug in het midden, geflankeerd door twee lagedrukgebieden aan weerszijden. Dit patroon zorgt ervoor dat luchtmassa’s nauwelijks kunnen doorstromen en het weerpatroon wekenlang kan vaststaan. In het geval van de huidige #hittegolf wordt hete Saharalucht door het anticyclonale (met de klok mee draaiende) luchtstroompatroon noordwaarts getransporteerd richting West-Europa. Terwijl die luchtmassa stijgt en daalt onder de hogedrukrug, wordt ze adiabatisch samengedrukt — een puur fysisch proces dat de temperatuur verder doet oplopen. Geen CO2 aan te pas. Meteoroloog Chris Martz trekt aan de bel De Amerikaanse meteoroloog Chris Martz deelde zijn analyse van het huidige weerpatroon uitgebreid via sociale media. Zijn conclusie is helder: deze omegablokkade heeft niets te maken met klimaatverandering of uitstoot van broeikasgassen. Het is een bekende, goed gedocumenteerde weerdynamiek die altijd al heeft plaatsgevonden en ook in een hypothetisch pre-industrieel klimaat tot recordhitte zou hebben geleid. Martz wijst bovendien op een opvallende wetenschappelijke paradox. Er bestaan namelijk diverse studies die suggereren dat opwarming van de Arctis juist zou leiden tot minder frequente blokkerende weerpatronen zoals de omegablokkade, omdat het temperatuurverschil tussen de evenaar en de poolgebieden kleiner wordt. Dat staat haaks op de bewering dat klimaatverandering dit soort hittegolven veroorzaakt of versterkt. Martz erkent dat er debat bestaat over dit onderwerp, maar de eenvoudige klimaatboodschap die media uitdragen, is sowieso te kort door de bocht. Europa vaker getroffen, maar waarom eigenlijk? Dan is er nog een toename van zonnestraling die het aardoppervlak bereikt, doordat er minder bewolking is van lage en middelmatige wolkenlagen. Die afname van bewolking hangt deels samen met de strenge Europese luchtvervuilingsregels, die hebben geleid tot minder atmosferische aerosolen. Minder deeltjes in de lucht betekent minder wolkenvorming, meer direct zonlicht en dus hogere oppervlaktetemperaturen. Met andere woorden: de eigen Europese milieuregulering draagt bij aan de toegenomen hitte. Dat is een ongemakkelijke conclusie die je in de reguliere media zelden zult tegenkomen. Media kiezen #sensatie boven wetenschappelijke nuance Denktank Clintel, vertegenwoordigd door wetenschapsjournalist Marcel Crok, onderschrijft de analyse van Martz. De conclusie is simpel: wie de oorzaak van de Europese hitte wil begrijpen, kan beter een meteoroloog raadplegen dan een krantenredactie die op zoek is naar een clickbait-verhaal. Het is inmiddels een vast patroon: zodra het ergens warm is, wordt de link met klimaatverandering gelegd, vrijwel zonder nuance, zelden met meteorologische onderbouwing en al helemaal niet met verwijzing naar mogelijke alternatieve verklaringen. Dat is geen journalistiek — dat is activisme vermomd als wetenschap. Wat kun je hier zelf mee? Dit laat zien hoe belangrijk het is om weerberichten en #klimaat claims kritisch te lezen. Vraag je bij elk hittenieuws af: wie zegt dit, op basis van welke data en welke vakkennis? Een meteoroloog kijkt naar luchtdrukkaarten, straalstroompatronen en fysische processen. Een politicus of activist kijkt naar draagvlak voor beleid. Weersextremen hebben altijd bestaan. Hittegolven, overstromingen, stormen — ze zijn van alle tijden. Laat je informeren door mensen die het vak kennen, niet door redacties die zoveel mogelijk clicks willen.
Nederlands
30
382
651
17.6K
Raymond Mens
Raymond Mens@raymondmens·
@DutchAvenger @FoxNews Het gaat niet om ‘niet snappen’ maar om de insteek van de aflevering, en die was om de communicatie van Rutte te ontleden niet om de bedragen uiteen te zetten.
Nederlands
1
0
0
68
Fox News
Fox News@FoxNews·
WATCH: NATO Secretary General Mark Rutte unveils what he calls the "Trump trillion" as he credits President Trump with helping push European allies to boost defense spending. Rutte said Europe and Canada have added roughly $1.2 trillion in defense spending since Trump first entered office, while also placing hundreds of billions of dollars in orders with U.S. defense companies. "This is your evidence," Rutte said, pointing to the numbers as he argued the alliance is moving closer to sharing the defense burden with the United States.
English
1.6K
3.4K
23.2K
5.5M
Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷 รีทวีตแล้ว
Elon Musk
Elon Musk@elonmusk·
ZXX
17.1K
56.4K
243.1K
16M
Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷 รีทวีตแล้ว
Vivid.🇮🇱
Vivid.🇮🇱@VividProwess·
The amazing @lalshareef explains how Israel removed Jews from Gaza in 2005 to get peace, leaving behind greenhouses worth millions of dollars. The Palestinians looted the greenhouses, and Gaza was turned into a terror fortress. This must go viral.
English
193
5.1K
9.2K
89.2K
Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷 รีทวีตแล้ว
Dorien Rookmaker
Dorien Rookmaker@RookmakerDorien·
Dat de overheid het recht op eigendom, een mensenrecht! Zou respecteren “kost” de overheid miljarden. Ook storend: iemand met 60K op de bank wordt door de NPO gepresenteerd als “rijk”. Als je je eigen pensioen moet regelen ben je met 60K arm!
Dorien Rookmaker tweet media
Nederlands
71
227
694
10K
Raymond Mens
Raymond Mens@raymondmens·
@DutchAvenger @FoxNews Dat begrijp ik allemaal wel, maar als ik vertel wat Rutte daar op z’n bord heeft staan, is triljarden prima te verdedigen.
Nederlands
1
0
1
75
Vivscontent
Vivscontent@vivscontent·
@mischablok vraagt ergens tijdens dit gesprek met #ThijsRomer: “je hebt zelf een dochter, je zou toch denken dat je je dan makkelijk kunt verplaatsen in hoe het zou zijn als iemand dit bij jouw dochter deed.” Thijs reageert: ja, ik vind het lastig om mijn dochter hierin te betrekken, want zij is 16 en kwetsbaar. Ik kan er als journalist niet bij dat hier niet wordt doorgevraagd en niet teruggaat naar de kern van de vraag, die is namelijk: hoe hij zich als VADER van een dochter van die leeftijd verhoudt tot dit scenario. open.spotify.com/episode/1TBXad…
Nederlands
11
9
89
4.3K
🇳🇱 Barbes
🇳🇱 Barbes@Barbes_NL·
@AndersLizzy Komt goed hoor. Volgens de leerkracht heeft ze vanochtend een goed gesprek met m'n zoon gehad. Ze gaan nu kijken wat er nog geregeld kan worden en e.e.a. bespreken. En ik hoop dat ze voortaan niet zo snel naar het eigen gekwetste ego kijken maar naar het belang van de leerling.
Nederlands
2
0
2
105
🇳🇱 Barbes
🇳🇱 Barbes@Barbes_NL·
Aan het begin van het schooljaar kwam mijn jongste zoon me vertellen dat hij zo'n verschrikkelijke nieuwe juf had. Er volgde een hele waslijst: ze was oneerlijk, luisterde niet, had een hekel aan jongens en trok dus de meisjes voor, etc. Omdat ik geen watjes wil opvoeden, heb ik hem gezegd dat hij het er toch mee zou moeten doen en dat het vast wel beter zou worden naarmate ze elkaar beter leerden kennen. Zo niet, zou ik tegen het eind van het schooljaar bij de directie aangeven dat hij niet wéér bij haar in de klas wilde worden ingedeeld. Dus zo geschiedde: zoon zong naar beste eer en geweten de rit uit en zijn mening over en ongemak bij de juf veranderde niet. Dus ik schreef vorige maand de directie dat kind zich niet fijn voelde bij deze juf en hij komend schooljaar graag bij iemand anders wilde worden ingedeeld. Op het laatste driehoeksgesprek, een dag of 2 na het versturen van die mail, werd er niet over nieuwe indelingen gesproken. Ik nam aan dat dat op een ander moment zou volgen, dus heb het zelf ook niet ter sprake gebracht. Vervolgens: krekels. Tot gisteren. Kind had in de klas te horen gekregen dat hij komend jaar bij dezelfde juf is ingedeeld en is op hoge poten naar de directeur gestapt om te vragen waarom er geen rekening was gehouden met het verzoek in de mail van zijn moeder. Oepsies. Mail was helemaal vergeten. Directeur mailde me daarna dat hij het "te akelig voor de juf vond" om het direct met haar te bespreken en dat het daarom na ontvangst was doorgestuurd naar de andere directeur om te overleggen. En toen is men het vergeten. Juf mailde me ook. Dat ze ons naar de wensen over de nieuwe indeling had gevraagd bij het driehoeksgesprek - wat volgens zowel mijn zoon als mijzelf nooit gebeurd is - en dat zij zich nu heel akelig voelde over hoe er over haar gesproken werd. Noch directeur, noch juf heeft ook maar 1 letter besteed aan hoe akelig en onprettig het voor een leering is om veroordeeld te zijn tot een docent waarbij hij zich niet op z'n gemak voelt. Tot zo ver reikt dus de bevlogenheid: eigen ego's zijn belangrijker dan het welbevinden van de leerlingen.
Nederlands
107
28
560
56.6K
Caroline Franssen
Caroline Franssen@CoachCaroline·
@fvdemocratie Wat zijn die ‘aparte leertrajecten voor jongens en meisjes’? Klinkt seksistisch en ouderwets.
Nederlands
4
0
6
146
Forum voor Democratie
Forum voor Democratie@fvdemocratie·
Vandaag willen we deze absolute mijlpaal met u delen: In augustus zal de eerste Renaissanceschool haar deuren openen! Dit is zó een belangrijke stap voor onze maatschappelijke beweging. Steun dit initiatief en draag bij aan het succes! ⬇️ fvd.nl/nieuws/een-ber…
Nederlands
136
282
1.3K
99.5K
Joop Soesan 🇮🇱🇳🇱
NIW podcast #130 met Esther Voet en Joop Soesan met: de wereld en vooral de VS laten zich gijzelen door Iran, de meningen zijn verdeeld over de houding van Trump: laat hij Israël echt in de steek? Enorme tunnels gevonden in Zuid-Libanon waarbij die in Gaza verbleken, Israël lijkt echt af te stevenen op nieuwe verk iezingen, en naast veel Nederlands nieuws ook ruimte voor vrolijker zaken. israelnieuws.nl/post/niw-podca…
Joop Soesan 🇮🇱🇳🇱 tweet media
Nederlands
3
4
8
1.9K
Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷
@Barbes_NL @NldTmv Naar als er niet naar wensen geluisterd wordt als dat wel had gekund. Probeer toch hier verandering in te krijgen want nog een vervelend jaar hun je je kind niet.
Nederlands
1
0
3
54
Yve 🐝🇳🇱🇮🇱🇮🇷
@rina_wachter @JanieckS @PostNL Sneu. Tijdens de sneeuwweek raakte een briefpakje in een loop tussen drie sorteercentra. Uiteindelijk werd het bijna 3 weken later alsnog bezorgd. Gelukkig verzekerd verzonden naar België anders doen ze letterlijk niets. Briefpakje wordt nooit opgespoord binnen NL itt DPD.
Nederlands
0
0
0
50
Rina Wachter
Rina Wachter@rina_wachter·
@DutchAvenger @JanieckS @PostNL Nou, dan is mijn brievenbuspakje zeker die 10e. Het staat al 2x als bezorgd en dan 2x is het weer "ontvangen door PostNL". Inmiddels zijn e 1,5 week verder...
Nederlands
1
0
0
48
Janiecks
Janiecks@JanieckS·
Bezorger van @PostNL heeft mijn pakketje bezorgd volgens post NL. Wel bijzonder, ben de hele dag thuis geweest en er is ook geen bezorger te zien op de camera. Betalen jullie ook mijn nieuwe schoenen en broeken die nu spoorloos zijn? En nee, het is niet bij de buren bezorgd.
Nederlands
53
4
136
26.2K