Xuser
475 posts


من ده سال بیرون از ایران زندگی کردهام، و اگر کسی بپرسد مهمترین تجربهام در این سالها چه بوده، خواهم گفت «زیستن بعنوان اقلیت». آدمیزاد تا در حاشیه نباشد، تا نفهمد که چطور ممکن است زندگیاش جهنم شود و آزادیهایش را از دست بدهد و حقوقش نایدهگرفته شود، به درستی نمیتواند جهان را ببیند.
دیشب که از میدان فلسطین و بعد ونک رد شدم و دیدم «مومنین» خیابان را بستهاند برای عزاداری، یادم افتاد چطور تصور اکثریت بودن، اینکه «فقط» ما مالک این شهر هستیم و بر عرصه عمومی آن ولایت داریم و میتوانیم تهران را مطابق خواست خود اشغال کنیم، فهم آدمیزاد را بدوی و معوج میکند. همینها اگر دورهای در اقلیت زیسته بودند احتمالا هرگز جهان را اینطور نمیدیدند. تنگنظرانه. دیگرستیزانه. قلدرمابانه. بدون ذرهای توجه به «دیگری» و حق او بر شهر.
واقعا سالها توجه انحصاری حاکمیت به این گروه به عنوان تنها «شهروندان رسمی» این سرزمین، بزرگترین ظلم در حق خود آنهاست. جهانبینیشان را مختل کرده. نمیفهمند چطور باید کنار دیگران زندگی کنند و جز تعزیر و زور هم زبان دیگری برای گفتگو با جامعه ندارند. آنها تکثر را نمیشناسند. تنوع برایشان بدترین کابوس است و حتی نمیتوانند تصور کنند که روزی ایران را با دیگران شریک شوند. دریغ.
فارسی

@Faezehhhkmn از این دراماها الی ماشالله یادمه مورد بود هشت نه تا اکانت با شوهرش در تماس بودن همه رو لو داد جز یکی دو تا بقیه دی کردن
فارسی

@nwbhar5118 @Faezehhhkmn دختره آواتارش فیک بود از یه اینفلوئنسر عراقی کش رفته بود بعد داد و فریاد که پسره سالها خواستگاریش بوده و مراسم عقد چنان و چنین
کلمه کلیدی توییتاش یادم نیس میگفتم سرچ بزنی داستانیه خلاصه
فارسی

@imfaezeee همونروز تاریخ حذف و اضافهمون بود
دقیقا ۲۰ دقیقه بعد اینکه زدن پاشدم درسارو جا به جا کنم که دیگه ….
فارسی

@imfaezeee سر عمل بودم
جنگ که شد همه شیرینی گرفتن تو اتاق عمل
روز قشنگی بود
فارسی

يه بيمار آنمي آپلاستيك داشتم
حدود ٦٠ ساله ، چند روز يبار با اپيستاكسي ميومد ،پلاكتش حدود ٦-٧ هزار بود و ما بهش پلاكت ميزديم
تا بالاخره يه روز امام حسين طلبيد و ايشون رفت كربلا و برگشت و با خونريزي و سپسيس بستري شد و مرد.
خلاصه كه كل زحمات مارو امام بگا دادن:)
🎒مـ🌙ـاهَـک مَلِک پور@M12Hmahak34
از همه جا بریده جز روضهی حسین ...💔
فارسی

@Xuser429153 @at_wreck شما زحمت نکش !
خودم میرم اطلاعات سپاه شهرمون خودم رو معرفی میکنم !
کصکشِ مادرجنده رو ببین !
فارسی

@hajmeeeehdi حالا میخوای با قومی که توطئه قتل رسول الله رو داشت هم درد و همراه نباش
فارسی















