Yaniv Nikankin
103 posts

Yaniv Nikankin
@YNikankin
PhD student @Technion_CS_NLP, looking inside language models
เข้าร่วม Ocak 2022
428 กำลังติดตาม259 ผู้ติดตาม

בממשל ממהרים להריץ דף מסרים שיצדיק את מזכר ההבנות (MoU) במקום לפרסם את המזכר עצמו וזה לבדו אומר דרשני, אבל כמות הסילופים והעיוותים שיש פה היא בליגה אחרת:
1. "לאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני". איך ה-MOU מעגן את זה? איזה מנגנונים - בעולמות הטכנולוגיה או הפיקוח - מבטיחים את זה? כרגע זה נראה כאילו האיראנים אמרו "וואלה נשבעים באמא שלא נחתור לגרעין, נודרים לך" וטראמפ קנה את זה.
2. הקשקוש על "אובמה לא הביא הסכם חתום" הוא פשוט, וסליחה על השיפוטיות, מביך. כאילו שש המעצמות, איראן והאיחוד האירופי התדיינו במשך שנתיים ואז בסוף סיכמו את המגעים שלהם בלחיצת יד ג'נטלמנית.
בכללי, הניסיון להסביר "למה זה הסכם יותר טוב מההסכם של אובמה" (יש section שלם על זה בדף המסרים) מעיד כאלף עדים על איכות ההסכם ועל עיסוק היתר של טראמפ באובמה, בעיקר לאור העובדה שיש לטראמפ לפחות יתרון אחד מובהק - הוא באמת השמיד, פיזית, הרבה מהיכולות של איראן.
3. לא חושב שיש נתונים אבל "סיום המלחמה בלבנון" מעניין, לדעתי, בערך 5% מהציבור האמריקאי, ולדעתי יותר מעניין דמוקרטים מאשר רפובליקנים. ההחלטה להדגיש את ההישג הזה היא להבנתי בעיקר איתות שהכלב האמריקאי לא נותן לזנב הישראלי לכשכש בו.
4. הסיפור על הפרשת הכספים מדהים בעיניי: במשך שנים טראמפ והרפובליקנים סיפרו כמה "אובמה נתן כסף לאיראנים" ותיארו את זה כשוחד מכספי המיסים של סם וברברה, כשבפועל אלו היו כספים מוקפאים בדיוק כמו עכשיו - רק בערך שליש מהסכום, תלוי איך סופרים.
טיריון לאניסטר אמר פעם שמלך אמיתי לא צריך לצעוק "אני המלך", ובהמשלה - מי שמביא הסכם (או מזכר הבנות) טוב לאמריקה ולעולם לא צריך לפרסם דף מסרים על כמה ההסכם טוב כשאפשר פשוט לפרסם אותו.

עברית

@nsaphra As a side note, this is a cool visualization! Which tool did you use for it?
English

We don’t always know what problems are hard for LLMs. So devs evaluate on tasks HUMANS find hard or on broad benchmarks. What if we could instead anticipate which scenarios a model will fail on—all without evaluating specific input examples?
🧵NEW PAPER by @jenniferlumeng &al

English

Paper: arxiv.org/abs/2604.18307
Code (+ generations & result files): github.com/technion-cs-nl…
Project page: technion-cs-nlp.github.io/reasoning-impo…
Català
Yaniv Nikankin รีทวีตแล้ว
Yaniv Nikankin รีทวีตแล้ว

Scaling laws describe how loss changes with scale. Do neurons inside models change predictably too?
We study vision and language models up to 30B params and find systematic scaling in neuron universality, specialization, and selectivity.
Paper+code: avdravid.github.io/rosetta-neuron…
1/n
English
Yaniv Nikankin รีทวีตแล้ว

Excited that our paper on Actionable Interpretability got accepted to ICML!
And just in time -- we also heard that our Actionable Interpretability workshop will be happening again, in COLM!
See you in Korea 🇰🇷 and SF🌉
[Arxiv paper link in the comment]
Hadas Orgad@OrgadHadas
Our ICML 2025 workshop on Actionable Interpretability drew massive interest. But the same questions kept coming up: What does "actionable" mean? Is it achievable? How? We're ready to answer. 🧵
English

@yevgets אבל זה ש*אפשר* להריץ כל ניסוי לכל הרחבה אפשרית לא אומר שצריך (לא הכל רלוונטי ועשוי להסתיר את העיקר עם הרבה תפל).
מה שכן, אני מסכים איתך שזה כבר משנה מאוד את עבודת המחקר, הרבה פחות דגש על הרצת ניסוים והרבה יותר על מחשבה על השאלות הנכונות וכו'.
עברית
Yaniv Nikankin รีทวีตแล้ว

Funding opportunity for PhD students for 4 month visits in Israeli universities. Contact if you're interested in an internship with me.
Focus areas: Interpretability and controllability of LLMs, AI safety, multi-agent communication, AI for Science.
azrielifoundation.org/fellows/visiti…
English

@evangelionim @ArielaGoesFake אני לא באמת מדבר איתם. מדברים על המזג אוויר בסופ״ש או אם יש לי תוכניות כיפיות לסופ״ש. שיחות נפש או סתם לצחוק על החיים? לא.
עברית

מבחינתי הקושי העיקרי בהגירה הוא שיש רק שפה אחת בעולם, שבערך 15 מיליון אנשים בלבד דוברים אותה, שהיא השפה שלי. אני יכולה להתנסח בה בצורה מדויקת לגמרי, להצחיק, להכעיס, לרגש, לשמח.
בכל שפה אחרת בעולם אני אהיה נכה.
לאדם כמוני זה הפסד נוראי.
Marty McFly@DrBrownEmmett
אחרי מלא תשובות אני פשוט מבין דבר אחד, מי שאומר שקשה זה בעיקר מי שעושה רילוקיישן והוא דחוק כספית, כי רב הבעיות (מלבד השתלבות הילדים) זה בעיות שניתן לקנות ולטפל בכסף. יש לי עשרות חברים שברחו מפה בעשור האחרון, כולם מאושרים והמשותף לכולם הוא מצב כלכלי טוב
עברית

אני בכנות מת על הקטע שהגולן הוא קצת המערב הפרוע של ישראל. יש להם גם מערכת אוטובוסים שעובדת אחרת לגמרי מאשר בכל מקום אחר. הם לא מחכים לאף אחד, הם פשוט עושים.
אבל האמת שהסיפור הזה דווקא נולד מכשלון גדול לחזור ללימודים אחרי "עם כלביא". הכתבה המלאה כאן:
globes.co.il/news/article.a…
עברית

@alono88 @PnL63962200 מעניין שזה קורה בצורה כל כך רחבה - בערך שליש מהפרומפטים שלי לג'מיני מגיעים ללופ
עברית








