banu

5.2K posts

banu banner
banu

banu

@benoktae

İnsan - Atatürk - Adalet - İstanbul - Gaziantep - Kedi

İstanbul, Türkiye เข้าร่วม Ağustos 2021
316 กำลังติดตาม381 ผู้ติดตาม
banu
banu@benoktae·
@SuhaCalkivik "First date'te beklediği vibe'ı alamayan adam, kendini club'a attı." Bir sosyoloji öğrencisinin yazısından alıntı. 🤭
Türkçe
0
0
2
122
Suha Çalkıvik
Suha Çalkıvik@SuhaCalkivik·
“Dateline’ları” diyen dilinizi eşek arıları soksun! İngilizce sözcüğe Türkçe çoğul eki. Çok ayıp ve cahilce.
Türkçe
5
5
112
7.5K
banu
banu@benoktae·
Yazdıklarınıza -noktasına virgülüne kadar- katılıyorum. Geçen sene can yoldaşımın vefatından sonraki süreçte, ailesinden birkaç kişiyle bu konuda anlaşamadık. Ben gayet sade bir mezar isterken onlar adeta şatafatlı bir görünümde olmasını istedi. Hâttâ içlerinden biri üzerine dikmeyi düşündükleri çeşitli çiçekleri ve onların bakımını kastederek "Artık senin de bir hobi bahçen olacak" bile demişti. Sonuçtan orta noktada buluşuldu. Oysa bana kalsa, yeri belli olsun, ismi olsun yeter.
Türkçe
0
0
1
79
Neva Ciftcioglu Banes
Neva Ciftcioglu Banes@NevaCiftcioglu·
Bana katılmıyorsanız fikirlerinizi öğrenmek isterim: Mezarlıkları gezerken düşünmeden edemiyorum… Kimi diyarlarda bir taş yeter hatırlanmaya; toprağın üzerinde sessizce uzanan bir çim, rüzgârla konuşur. İnsan, geldiği toprağa yine toprağın sadeliğiyle döner. Bizde ise mezarlar zamanla yükselir; mermerler üst üste eklenir, anıtlar yapılır. Sanki ayrılığın acısı, toprağın üzerine taşınarak hafifletilmeye çalışılır. Oysa dinin bize öğrettiği, insanı saygıyla ve yeterli derinlikte toprağa emanet etmek değil midir? Kabri yükseltmek, mermeri çoğaltmak, ölüyü daha derine göndermiş olmaz. Toprağın altında olması gereken ölçü belliyken, toprağın üstünde yükselen her katman aslında yaşayanların tesellisidir. Ölüm bize sadeliği öğretir. Zenginle fakiri, güçlüyle güçsüzü aynı toprağın sessizliğinde buluşturur. Bazen düşünüyorum; acaba toprağın üstüne eklediğimiz her taş, ölümün bize vermek istediği o derin tevazu dersinden biraz daha uzaklaştırıyor mu bizi? Belki de en güzel mezar, insanın yaratıldığı toprağa en yakın olandır. Bir taş, bir isim, bir dua… Fazlası değil. Çünkü sonunda hatırlanacak olan mermerlerin yüksekliği değil, kalplerde bıraktığımız iyiliğin derinliğidir. Neden mezarliklarimiza bile gökdelenler dikme eğilimindeyiz ki?
Türkçe
63
45
670
17.7K
banu
banu@benoktae·
@SuhaCalkivik Doğru diyorsunuz. Bunları yapamıyorsa, kendi azmi olacak insanın. 'Doğrusu nedir' diye merak edip araştıracak. Yeter ki düzgün konuşmak istesin.
Türkçe
0
0
1
27
Suha Çalkıvik
Suha Çalkıvik@SuhaCalkivik·
@benoktae Doğru ve güzel konuşma eğitimi alınmadığı ve müzik kulağı geliştirilmediği için durum bu.
Türkçe
1
0
1
60
Suha Çalkıvik
Suha Çalkıvik@SuhaCalkivik·
Bazı gazeteciler “lâzım” diyemiyor, L’yi kalın söylüyor. Lâzım derken (lâ:zım) L ince söylenir.
Türkçe
4
5
101
4.1K
Cile ODABAŞILAR
Cile ODABAŞILAR@CileOdabas71484·
İyilerle birlikte olun çünkü insan insanın rengini alır .Bu arada sarı gül çok güzel kokuyor ,günaydınlar .🌹🌹🌹🌹⚘️⚘️⚘️🌸🌸🌺🌺🍁
Cile ODABAŞILAR tweet media
Türkçe
31
1
125
897
dranatomikrobiyoloji
dranatomikrobiyoloji@dranatomikro·
Emre, 35 yaşındaki bu genç kaybın ardından, bunu 6 yıl önce yapılmış mRNA aşılarına neye dayanarak bağladığını eğer biraz sorumluluk duygun varsa açıklarsın. Milyonlarca insanın gördüğü tweetlerde alakasız yerde hayat kurtaran aşılara iftira atıyor, anlamadığın konularda algı oluşturuyorsun Toplum sağlığını tehdit ediyorsun. Biraz kendine güveniyorsan açıkla bakalım, açıkla da zırvalarını nasıl paramparça ediyorum, entelektüel takıldığın bu platformda nasıl bilmediğin konularda insanları yanlış yönlendirmemen gerektiğini öğretiyorum bakalım. Hadi Emre, ne kadar güveniyorsun kendine görelim.
Emre Valez@emrevalez

@bpthaber Allah o aşıların belasını versin. Çok üzüldüm ya

Türkçe
14
8
141
17.5K
banu
banu@benoktae·
Attığım post, aynen sizin dediğinizi ifade ediyordu ve o milyonluk çalışmaların sonuçlarını da okudum. Başka çalışmalar da okudum, detay vermem gerekmiyor. Bu arada, tanımadığınız ve dolayısıyla samimi olmadığınız insanlara "sen" diye hitap etmeyin. Attığınız post'a da bakmıyorum.
Türkçe
0
0
0
21
dranatomikrobiyoloji
dranatomikrobiyoloji@dranatomikro·
@benoktae @OsmanHarunAkta1 Ya Banu sallama, uydurma Taramışmış Al burada var konsensüs: x.com/i/status/20665… Okusan, okuduğunu anlasan o ilk tweet'i mi atarsin ? Milyonluk çalışma done mi? Çevir kazı yanmasın. Hadi git işine ya
dranatomikrobiyoloji@dranatomikro

Çok genç ve erken bir kayıp Çok çok üzgünüm. Sevenlerine ve ailesine başsağlığı ve sabırlar diliyorum. Kimseye saygı duymadığı için yalanlar yayan bazı tiplemeler, hiçbir vefat edene de saygı duymadıklarından, etkileşim için aşıları gündeme getiriyor ve bir yandan vefat eden hanımefendinin anısına saygısızlık yaparken bir yandan da insanları korkutuyorlar. Konu tekrar halk sağlığını ilgilendirdiği, burada oluşacak yanlış algı halkı yine yanlış yönlendireceği için bu açıklamayı yazıyorum. Genç birinin kalp krizinden ölmesinin trajikliği üstünden mRNA aşısına yüklenip etkileşim kovalıyorlar. Ancak bu baştan aşağı yanlışlarla dolu bir çıkarım. Bir kere kalp krizi koroner damarın tıkanmasıdır, myokardit ise kalp kasının iltihabıdır, ikisi apayrı tablolardır ve aşıyla ilişkilendirilen tek ciddi yan etki kalp krizi değil, myokardittir. O myokarditin profili de zaten oldukça bellidir. En sık ikinci dozdan sonra, çoğunlukla ilk bir hafta içinde, ortalama iki gün civarında, genç erkeklerde görülür ve vakaların büyük kısmı taburculukta semptomları düzelmiş halde hafif seyreder (1). Pencere günlerle ölçüldüğü için aşıdan aylar, hatta yıllar sonra ortaya çıkan bir kalp krizini aşıya bağlamak biyolojik olarak imkansızdır; mRNA birkaç günde parçalanır, hücrede birikmez, genetik koda karışmaz, koroner damara pıhtı atmaz, geride yıllar sonra tetikleyecek hiçbir şey bırakmaz. Kırk iki milyondan fazla kişilik çalışma, myokardit riskinin genel olarak aşıdan değil virüsün kendisinden sonra daha yüksek olduğunu, aşıya bağlı olanın nadir ve mütevazı kaldığını gösteriyor (2). Aşıya bağlı myokardit virüse bağlı olandan hem daha seyrek hem de tipik olarak daha hafif ve düzelir seyirliyken, virüsün yaptığı daha ağır ve daha ölümcüldür. Hele damar tarafında, yani bugünkü atılan iftiralar özelinde ise durum zaten tümüyle aşının lehine. Çünkü kırk sekiz milyon erişkinlik kayıt COVID enfeksiyonundan sonraki ilk hafta arteriyel trombozun, yani kalp krizi ve inmenin riskini yaklaşık yirmi kat, venöz pıhtınınkini otuz kattan fazla yükseltiyor (3), enfeksiyonu önleyen aşı da bu olaylardan dolaylı olarak korur, tersini yapmaz. Ani kardiyak ölüme gelince, genç kişilerin ölüm kayıtları tek tek tarandığında mRNA aşısı ile ani kardiyak ölüm arasında bir ilişki bulunmamıştır (4). Bunların üstüne, bu aşıların yalnızca ilk yılında on dört ile yirmi milyon arası ölümü önlediği hesaplanmıştır (5). Yani bu zırvacıların hakkında algı yaymak için fırsatını kolladığının aksine, mRNA aşılarıyla ilgili hesaplamanız gereken gerçek şey; aşının zarar verip vermediği değil, kaç hayat kurtardığı olmalıdır. Genç oyuncunun kalbini durduran şey de otuzlu yaşlarda görülebilen erken koroner ateroskleroz, ailesel kolesterol yüksekliği vb. birçok gerçek sebep olabilir. Kesin olan şey, yıllar önce yapılmış bir mRNA aşısının konuyla ilgisi olmadığı. Diriye saygınız yok, bari vefat edene saygınız olsun Zamansız bir acı kaybı, kendi rezil propagandanıza alet etmeyin. Yazı içeriğindeki kaynakları yorumlarda paylaştım.

Türkçe
1
0
0
72
banu
banu@benoktae·
@dranatomikro @OsmanHarunAkta1 Benimle tartışmayın. Çünkü tartışmalarda -bilirsiniz- bir tarafın kabul etmesi gözetilir. Ben sizin aşı savunmanızı kabul etmiyorum. Benim için mRNA aşıları, genç yaşta kalp krizlerini artırdı, kanserde de etken Nokta
Türkçe
1
0
0
89
dranatomikrobiyoloji
dranatomikrobiyoloji@dranatomikro·
Aynı seyleri yazmadık. Faz 4 ün ne olduğunu bilmiyorsun Senin donelerinin 45 milyonluk çalışmaya karşı hükmü ne sanıyorsun? Anca zırva Sen kimsin? Tuttuğun doneyi neye göre tuttun? Gözlemi nasıl yaptın? Gözlemin doğru mu? Nedensellik ilişkisini nasıl kurdun? Bak senin o donelerinin zırva olduğuyla alakalı 50 tane daha yazarım ama bir çırpıda 5 tane soru sordum bile Doneyle, anekdotla epidemiyoloji ahkami kesecek özgüveni nasıl buluyorsun kendinde? Farmakolojinin F'sini bilmeden bir doktora fazları anlatıyorsun Şaka mısın??
Türkçe
2
0
4
106
banu
banu@benoktae·
@Efsunn1c @ElenSabire Genellemeyelim ama katılıyorum. Akut batınla gelen hastayı, oyaladılar, ağrı kesici verdiler, genel cerrah 10 saat sonra geldi hastaneye! Hasta 40 yıllık can yoldaşımdı. 10 günde 3 ameliyat sonrası kaybettik...
Türkçe
0
0
5
171
Efsunn
Efsunn@Efsunn1c·
@ElenSabire Haklısınız ama acillerdeki doktorlar yetersiz kusura bakmayın. Acilde hasta kurtaran doktor ancak filmlerde olur gerçekte uzman doktor gelmeden kimse bi halt beceremiyor. Halbuki asıl uzman doktorların sırayla nöbet tutması lazımken pratisyen hekim acilde çalışıyor saçma sapan
Türkçe
2
0
13
1.1K
Sabire Elen
Sabire Elen@ElenSabire·
Hemşire olarak acilde çalışmaya başladığımdan beri şaşırma tepkimi kaybettim. Özellikle yeşilde çalışırken doktorlarımıza ve bize o kadar üzülüyorum ki.Dün mesela yüzlerce hastaya triaj yapmışım içlerinden gerçek acil sayısı max 10 falandı. Korkunç bir cehalet.
Türkçe
89
30
2.2K
190.9K
banu
banu@benoktae·
Ben senin abin değilim, bu 1. İkincisi, farmakolojik anlamda benim yazdıklarımın aynısını yazmışsın, ben teknik sınıflandırmayı yazdım. 3: Kendi tecrübelerim de dahil, çevremden ve sosyal ortamlardan edindiğim donelerle tespitte bulununca utanmam ben. Tanımadığım insanlarla konuşma adabını bilmeden konuşursam utanırım sanırım.
Türkçe
1
0
0
92
dranatomikrobiyoloji
dranatomikrobiyoloji@dranatomikro·
Bsbshshs. Faz 4 deneği mi hshshshsh. Faz 4 tüm ilaçlarin piyasaya çıktıktan sonraki fazdir zaten Yani mRNA aşısı olanlar faz 4 dernekleriyse bugün kullandığın tüm ilaçları kullanırken faz 4 deneği oluyorsun Ya farmakoloji 2. Sayfa bilgisine bile bu kadar uzak olup şöyle bilmiş bilmiş yazarken utanmıyor musunuz abi siz?
Türkçe
1
0
4
103
banu
banu@benoktae·
mRNA Covid 19 aşısı, faz IV aşaması olarak milyonlarca insana yapıldı, önceki fazlar en fazla 50'şer bin insanda denendi. Yani bu milyonlarca insan faz IV denekleriydi ve yan etkiler bu fazda kesin olarak tespit edilmiş oldu. Kısacası, mRNA aşıları, acil durum için küt diye onay aldı çünkü ortada sağlam insanı bile günler içinde öldürecek güçte bir virüs olduğu bilgisi pompalandı. Bu sebeple paniğe kapılan insanlar, 3 doz, 4 doz, onlar da,yetmez hatırlatma dozu diye doz doz aşı oldular. İşte genç yaşta kalp krizleri de doz sayısıyla orantılı olarak arttı. Bunlar benim o dönemde ve sonradan yaptığım amatör çalışmalarımın sonucu.
Türkçe
1
0
0
124
dranatomikrobiyoloji
dranatomikrobiyoloji@dranatomikro·
Dostum, yıllardır süren bie ön hazırlık vardı kanser aşısı için. Virüs çıkınca ona uyarlandı ve yeterli çalışmalar yapılıp gayet yeterli çalışmalarla acil kullanım onayı aldı. Acil kullanım onayı öyle her şeye kafaya göre verilmez, olağanüstü durumda süreç uygun şekilde hızlandırıldı ve hakkıyla süreci tamamladı. Kaldı ki bunun ardından uygulanan aşılar hem güvenlik hem etki açısından kendisini kantıladı. Milyonlarca kişi üzerinde yapılmış metodolojisi sağlam çalışmalarla ispatlandı. Ayrıca FDa onayı ve tam ruhsatı da gerekli süre sonunda da aldı zaten Aşıyla alakası yok, olma ihtimali bile yok.
Türkçe
2
0
10
494
banu
banu@benoktae·
@anaokulmuhendsi @forensicmedmd Ben de bu genç yaşta kalp krizi ve kanser vakalarının sebebi olarak aşıların tamamen ekarte edildiğini düşünmüyorum. Bilhassa mRNA aşılarının masum olduğundan şüpheliyim.
Türkçe
0
0
2
277
Polat Erdi🩺☠️🩺M.D.
Polat Erdi🩺☠️🩺M.D.@forensicmedmd·
Ani "beklenmedik" kardiyak ölümler... Bu tarz ölümlerin otopsisinde hemen aklımıza şunlar gelir; keşke kalp damarları tıkalı olsa... Çünkü genç olup kalp damarı tıkalı olan çok nadirdir... Üstelik bu kişilerin çoğu sporcudur da... Eminim düzenli spor yapıyordur burada ölen kişide... Bu masum ölümlerde ölüm sebebini bulmak uzayda serçe aramaktan farksız... Brugada sendromu, uzun OT sendromu, hipertrofik KMP, myokardit vs gibi afilli ama sinsi ilerleyen ve ölüme ani koşan vakalar... Çoğu hastalık önbulgu verir ama bu ölümler ise "pamuk ipliği" ölümleridir; sinsi apansız... Işığı bol olsun; ne diyelim zor...
Pop Fest@PopFestTR

Kızılcık Şerbeti oyuncusu 35 yaşındaki Ece İrtem, evinde geçirdiği kalp krizi sonucunda hayatını kaybetti.

Türkçe
127
94
5K
2M
banu
banu@benoktae·
@SuhaCalkivik Bir tabak mantı, 2 büyük dilim kıymalı böreğin üstüne cemiyetinize bir ziyaret yaparız artık. 🤭
Türkçe
0
0
1
52
Suha Çalkıvik
Suha Çalkıvik@SuhaCalkivik·
Emekli olduktan sonra kuracağım ikinci dernek, "zeytinyağlı enginar sevenler cemiyeti" olacak.
Türkçe
9
0
158
3.2K
Suha Çalkıvik
Suha Çalkıvik@SuhaCalkivik·
Emekli olunca "Bol Soğanlı Kıymalı Börek Sevenler Derneği" kuracağım.
Türkçe
7
1
102
3K
banu
banu@benoktae·
@SuhaCalkivik Bu arada, yemeklerinizi kendiniz yapıyorsunuz galiba hocam.
Türkçe
0
0
0
39
Suha Çalkıvik
Suha Çalkıvik@SuhaCalkivik·
Her gün bol soğanlı kıymalı börek yapıp yiyeceğim. Nedir bu diyet terörü?
Türkçe
3
0
60
2.9K
banu
banu@benoktae·
@SuhaCalkivik Konuyla endirekt bağlantılı olarak, izninizle şu bilgiyi aktarayım: "mercimek köftesi" değil "mercimekli köfte" ya da yöresel ismiyle "malhıtalı köfte"
Türkçe
1
0
3
139
Suha Çalkıvik
Suha Çalkıvik@SuhaCalkivik·
Yemek İsimlerinden Örnekler: Zeytinyağlı Yaprak Sarması (Zeytinyağı sarmaya katılır) Kıymalı Yumurta (Kıyma yumurtaya katılır) Sarımsaklı Yoğurt (Sarımsak yoğurda katılır) Tavuklu Pilav (Tavuk pilava katılır) Sütlü Nuriye (Süt tatlıya katılır)
Türkçe
6
0
63
4.4K
banu
banu@benoktae·
@SuhaCalkivik @altugyucel Mantı zaten başlı başına dengenin ta kendisi. Ondan daha dengeli oluşturulan yemek var mı? Yok. O hâlde afiyet olsun Suha Hocam. 🤗 😋
Türkçe
1
0
1
48
Suha Çalkıvik
Suha Çalkıvik@SuhaCalkivik·
@altugyucel Örneğin birazdan yiyeceğim "mantı" için, "bu akşam çok dengeli bir mantı yedim" demek kadar salak bir ifade olabilir mi?
Türkçe
4
0
49
1.7K
A L T U Ğ Y Ü C E L
A L T U Ğ Y Ü C E L@altugyucel·
Yediği yemeğe, içtiği şaraba yorum yaparken “dengeli” diyen herkesi blokluyorum. Bundan daha klişe ve boş bir yorum görmedim.
Türkçe
9
0
44
4.3K