Avatar ℵ 🇹🇷 🇧🇬 🇺🇦
17.8K posts


Rusya zor durumda.
Ukrayna sert şekilde Rusya şehirlerini vurmaya devam ederse, taktik nükleer kullanılsın diye hükümet üzerinde baskı oluşur.
Bakalım Rusya'nın yanıtı nasıl olacak
Selâmi Haktan@slmhktn
Ukrayna ordusu, Rus askeri sanayisi için İskender, Kalibr ve S-400 mikroçipleri üreten Voronezh'deki "Sborka" tesisini Storm Shadow füzeleriyle vurdu.
Türkçe

@enformasyon56 Ülkedeki Rus saksocu sayısı endişe uyandırıyor.
Saldırganı değil kurbanı suçlayan bir beyinsizlik durumu var.
Rusya sana saldırıyorsa suçlu sensin. Kendini savunman seni birilerinin uşağı yapar.
Türkçe

@Lcermikk @temmuz1919 Almanlar, ABD’deki en büyük etnik gruptur. Bir Almanya da orda var.
Türkçe

@temmuz1919 1945'ten sonra Almanlar eski Almanlar değildir. Almanca konuşan ABD sömürgesi halkıdır.
Türkçe

@DogruByAnyone @temmuz1919 Düşünün, öyle bir kafa ki saldıranı değil, kurbanı suçlayan bir kafa. Öyle boş bir kafa.
Türkçe

@temmuz1919 er yada geç bu Ukrayna taktik nükleeri yer. Nereye kadar ülkesinde asker yok. Ulan sen rus savas makinasi ile nereye kadar yipratma savasi Verebileceksin soytari Zelenski
Türkçe

@gorogly_beg @Ebuselmnbelarus Rusya’ya bu tarifeyi uygulayabilen herhalde Almanlardı bir tek. 2000km derini vurabiliyor ve bunu özellikle son 2 yılda gün be gün Rus hava savunma sistemlerini yok ederek başardı. Ukraynalılar daha akıllı savaşıyorlar. Ruslar ise beleşe adam harcıyor. Sistemleri hantal…
Türkçe

@vrisim @Ebuselmnbelarus Sayılar tartışmalı. Ama Ukrayna güçlü olduğu için değil, köşeye sıkıştığı için bu savaşı uzatabildi. Moskofçu değilim, gerçeği görüyorum. Diğer gerçek de Putin çocukken yaşadığı olaydan ders çıkaramadı, Rutenya bataklığına saplandı.
gzeromedia.com/putin-ukraine-…
Türkçe

@kennetandersn2 @Diver58td @ssysfakb Rus tank çizelgelerinde 48 saatte Kiev’de olacaklarını gösteren planlar vardı. Ruslar’ın iddiası da o yönde.
Türkçe

@Diver58td @ssysfakb rusya 3 güne kievi alır diyen amerikalı bu arada, rus değil
Türkçe

Türkiye'de yoldan 10 kişiyi çevir ve Ukrayna - Rusya savaşını sor. En azından 9 kişiden şu cevapları alırsın.
Tiyatro derler, Rusya gerçek gücünü kullanmıyor derler ya da ufak bir sınır çatışmasıymış gibi bahsederler.
Türkiye'nin Kuzeyinde yüzyılımızın en kanlı konvansiyonel savaşı yaşanıyor. İki tarafın toplam kayıpları 2.5 milyonu geçmiş durumda.
MAKS 26 🇺🇦👀@Maks_NAFO_FELLA
🔥Russian soldiers moving along the road of death in the Donetsk region film a huge amount of equipment burned by drones
Türkçe

@EltonJohnytki @ssysfakb Ruslar heryerde milyonlarca kayıp vermeye alışık Ukrayna'da 3 milyon kayıp versede çekilmez
Türkçe

@AliAkkaya672557 @ForeverGSpb @etkilihaberyeni Bize uygun güzel bir kaç Macar yemeği söyleyebilir misin. Yarın deneyeyim.
Türkçe

@ForeverGSpb @etkilihaberyeni Suanda macaristanda budapeştede yaşıyorum 1 yıl oldu hic bir yerde kiyaslama yapmadim avrupa birligine alinmamizin gercek sebeplerini gozlerimle gordum herşeyde bizden cok ondeler ve halk egitiminin dunyadaki en onemli şey oldugunu gordum.bizde de koy ensituleri kapanmasay
Türkçe

Yeni Macaristan Başbakanı Peter Magyar:
-Temiz Ateş Operasyonu'nu başlatıyoruz. Kamu parasının son 20 yıldaki kullanımını araştıracak, yasadışı elde edilen servetleri geri alacağız.
-Ulusal Serveti Geri Alma Ofisi'ni kuruyoruz. Toplam 47 yasada değişiklik yapılarak bu kuruma kamu malları ve parasının akıbetini araştırma yetkisi verilecek.
-Cumhurbaşkanı Sulyok istifa etmezse Anayasa değişikliği yapılarak görevden alınacak.
-Sonbaharda yeni Anayasa yapılacak. Milletvekillerinin görev süresi 12 yıl, Cumhurbaşkanının görev süresi 5 yıl ile sınırlandırılacak.

Türkçe

@gorogly_beg @Ebuselmnbelarus Güçlü zaten. 5 yıldır göstermedi mi? 1.5 milyon Rus yok etti. Sovyetlerin Batı ile savaş için biriktirdiği 50 yıllık stokları yok etti. Kaç ülke yapabilirdi bunu?
Türkçe

@Ebuselmnbelarus NATO zirvesi öncesi Ukrayna'yı güçlü göstermeye çalışıyor Avrupa (özellikle İngiltere). İşe de yarıyor gibi.
Türkçe

@Mustafa_Em1923 @mertunca_ @Ebuselmnbelarus Birinde 2ülke savasiyor digerinde bir ulke soykırım yapiyor
Türkçe

@tanganovicj @Ebuselmnbelarus Bu savaşın biteceğini değil, Rus halkının atla, eşşekle ulaşıma döneceği anlamına gelir.
Umarım savaş biter.
Türkçe

Rusya’da şuan benzin sıkıntısı var. Rus vatandaşları savaşı ilk kez hissetmeye başladı. Oradaki tanıdıklarım ile sık sık görüşüyorum. Kendi şahsi hislerim bana yakında öyle veya böyle bu savaşın bir nihayete ereceğini söylüyor. Bilgi değil! Rus vatandaşlarına sorarsanız sonsuza kadar devam edeceğini söylerler ve büyük çoğunluğu savaştan çok mutsuz.
Türkçe

@X_Kalinka @Ebuselmnbelarus Batının finansal desteği var ama bu donlar 2022’den beri varlar. 2 yıldır sistematik şekilde Rus hava savunmalarını sike sike kendilerine yol açtılar. Bu derinleri burmalar daha da artacak. Balistik füzeleri son baharda görürüz büyük ihtimal ki onlar ayrı bir şenlik olacak.
Türkçe

@Ebuselmnbelarus Ukrayna batı desteği ile Rus hava savunmasını aşmayı deniyor Rusya'da karşılık veriyor. Ukrayna'nın attığı ihalar tek tük geçiyor hava savunmasını oda normal aynı yere 100 lerce atıyorlar
Türkçe

@smrdoga @kemankes2121 @karar00021 Çin’den, İran’dan ve Kuzey Kore’den destek ve asker alan Rusya, Batı’dan mali ve silah desteği alan Ukrayna karşısında sıçtı. Üstelik Ukrayna’nın başta doğru düzgün ordusu ve silahları yokken de bu böyleydi.
Türkçe

@kemankes2121 @karar00021 Bu bir bahane değilse bile analizine bu bilgiyi koyarak yaz. Kendisinden 10 kat küçük ve geri birine karşı başarısız diyip manüplasyon yapma!
Türkçe

Voronezh ve Moskova yönüne doğru Ukrayna 12 Storm Shadow ve SCALP seyir füzesi ile çok sayıda Flamingo seyir füzesi ateşlendi.
2 Storm Shadow ve SCALP Voronezh kentindeki bir yarı iletken çip fabrikasına isabet etti.
Geri kalanlar Rus hava savunması tarafından düşürüldü.
NATO ilk kez Rusya içlerine kapsamlı bir seyir füzesi saldırısı denemesini böylelikle gerçekleştirmiş oldu.
Daha önce Kırım ve Donbas'a yapılmıştı.
Rusya içlerine ise ufak denemeler olmuştu.
Şimdi ise büyük gruplar halinde ilk kez saldırılar yapıldı.
12 Storm Shadow ve SCALP için en az 6 jet ve mesafe düşünülürse yakıt ihtiyacı ile 12 tane jet kullanılmış olabilir.
Uçaklara karşı geç hava savunma tepkisi muhtemelen NATO'nun ABD, İngiltere ve Fransa 4.5 veya 5. nesil jetleri ile saldırıyı yapmış olma ve Ukrayna'nın MiG-29 ve Su-24 ya da F-16 jetlerinin aksine daha geç hava savunma tepkisine yol açmış olabilir.
Moskova petrol rafinerisi vurulduktan sonra Rusya batısına büyük bir füze saldırısı beklediğimi demiştim ve yaşandı da muhtemelen bir sonraki saldırı çok daha büyük şekilde Moskova ve Kırım ile Kerç Köprüsü hattını hedefleyecek.
Hava savunma tepkisi fazla görülürse bu saldırı geciktirilip Donbas veya Krasnodar da hedef olabilir.
Türkçe

@zeinreisender Ülkemi sevmiyorsan kardeşim profilinden ülkemin bayrağını kaldır Avrupa birliği 🇪🇺 bayrağı koyabilirsin
Türkçe

Rus saldırısı olduğunu neden yazmıyorsun? Sağcıların haber kanallarını tarafsız değil diye eleştiriyorsunuz siz çok u tarafsızsınız? Türkiye’de tarafsızlık aramak zaten başlı başına hata. Yazıklar olsun size avrasyacı piçler
Halk TV@halktvcomtr
#SONDAKİKA | Karadeniz'de Türklerin olduğu gemiye dron saldırısı! Yaralılar var halktv.com.tr/turkiye/karade…
Türkçe

@MelvinTi45112 @RuslarVadisi İsrail’e giderken bana mı sordunuz diyor kısaca.
Türkçe

@orwell_like @vrisim @savunma_trhaber iki taraf da birbirinden iğrenç ben rusçu değilim az önce de dedim ukriyi de rusu da böyle vatanıymış gibi savunan geri zekalıdır, benim tepkim nato'ya ve nato'nun oyuncak ettiği ukrayna'ya.
Türkçe

Cem Gürdeniz:
▪️"We are NATO" diyorlar. Ne NATO'su, biz Türk'üz!
▪️NATO'nun yakında cenaze namazı kılınacak, hâlâ "We are NATO..."
▪️Eli sopalı Atlantik sistemi çöktü. Yepyeni bir dünya kuruluyor.
▪️Üretim ve enerjinin Asya'da toplandığı bir dünya...
▪️Ama biz ısrarla "Aman da Batı, aman da Batı" diyerek hâlâ Tanzimat döneminden kalma kompleksi sürdürüyoruz.
▪️Tamam, Osmanlı çok geri kalmış, Avrupa her alanda alıp başını gitmiş.
▪️Ama o dönemde böyle bir kompleks yaşandı diye bunu devam ettirmemiz gerekmez.
▪️Şu anda Türkiye pek çok alanda Batı'nın önüne geçti.
Türkçe

@arazz001 @orwell_like @savunma_trhaber Ukrayna - NATO ilişkisi ile direkt alakalı değil bu savaş.
Avrupa’nın zayıf olmasından ve SSCB’nin yıkılışının intikamını alma amaçlı tamamen emperyal, egomanyak hırslarla, Avrupa’nın geleceğini dizayn etme savaş bu.
Avrupa ne kadar zayıf idiyse Rusya daha zayıfmış aslında.
Türkçe

@orwell_like @vrisim @savunma_trhaber Rusya’nın sınırına dayanıp işgal davetiyesi çıkaran NATO’ya neden bu kadar aşıksın?
Türkçe

@arazz001 @orwell_like @savunma_trhaber Uydurma. Kaç kere asker sayını arttır dediler de sen önce silah ver dedi.
Ukrayna Avrupa’dan akan para sayesinde şu an silah endüstrisini dönüştürüyor. ABD bağımlılığı en düşük seviyede Trump sayesinde. Hatta Avrupalı silah üreticileri bile ABD menşeili parça kullanmama başladı.
Türkçe

@orwell_like @vrisim @savunma_trhaber A benim beyinsiz dostum, NATO’nun dünya barışına tehdidinden bahsediyorum, sen bana vizeyi açıyorsun. Kukla olmak yardım almakla değil kendi kararını alamamakla olur Zelensky asker sayısını ABD’ye onaylatıyor, maden anlaşmasını Trump dayattı. Madem kukla değil+
Türkçe




