pls stop fighting on twittter.com

967 posts

pls stop fighting on twittter.com

pls stop fighting on twittter.com

@Candideprudent

#FREEPALESTINE‎‎‎‎

Katılım Temmuz 2020
308 Takip Edilen15 Takipçiler
Akrambaba🇲🇦
Akrambaba🇲🇦@Akrambtw·
@abdullxh7_ respectfully nobody cared or talked about afcons before 2025 morocco can it was the best afcon ever organised and played thats why, cuz respectfully u play countries like zambia and chad and so on and u can even lose to them cuz african football is so different
English
7
0
0
994
pls stop fighting on twittter.com
@Elcopti انا حاسك فاهم قصدي كويس وبتلتف عليه! اكيد انت عارف الفرق بين الولاء والبراء في الاسلام والقومية..
العربية
2
0
1
138
pls stop fighting on twittter.com
@Elcopti لا ان مصر (ديار مسلمين) "للقبط" المسلمين, ماهي مش ethnoreligion, الولاء للمسلمين بغض النظر عن العرق والاثنية..
العربية
1
0
1
174
Chunkz
Chunkz@chunkzsd·
١- مامسموح ليك تصور البت دي ب تلفونك ٢- الانسانه دي على حسب الاتقال في الفيديو انها كانت واقفه واتعرضت لمضايقه من الشاب ف دي رده فعل لي فعلو ٣- مافي راجل بجي داير يتعدى على مره بيتمسى راجل اصلا .. كان ناوي يضربها لو ما الراجل الحجزهم دا ٤- المبدا القالت بيو الجمله الانت بتتكلم عنها دي كان من منطلق انها ماغلطانه واتعدى عليها واتعرضت للعنصريه منو وبعد دا كان عاوز يطلعها هي الغلطانه ٥- مافي حاجه بتخليك تتدخل في شي ما بيعنيك وتطلع تلفونك وتصور وانتا راجل قدر الحيطه ممكن كان تهتم بي شؤونك بدل المحرقه البتعمل فيها دي ٦- اذا بتتكلم قانونا ورجعنا لي فكره التصوير الفي الاول دي في حد زاتها ممكن انت تتحاسب عليها ولا هو القانون بيتطبق على السودانيين بس؟قبل كدا في سوداني اتقبض بسبب انو بيصور كان بنات مصريات في الشارع.. نفس القانون دا بيطبق عليك . الحركات دي اتكررت وبقت محفوظه فكره انك تتعدى على السوداني وتجي تتمسكن وتعمل فيها انك انت الغلطان وتبدا تنعت الشخص العندك معاو كيس دا باللاجئ وتبدا تستفز فيو .. ماكل المصريين سيئين والله بس الافكار الاستفزازيه دي بقت مستنسخه بين كتير منهم .. الله المستعان
Ismail Hosny@IsmailHosny1

نحن لا نتعامل مع ملف اللاجئين بعنصرية ولكن فيديوهات كثيرة توضح حالة من استقواء اللاجئين على المصريين في الشارع… الست بتقوله هات حكومتك!!! هو احنا عينا مكسورة بالقرشين اللي بناخدهم من الإتحاد الأوروبي ولا حاجة؟

العربية
15
14
179
24.6K
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
@Zcbwq20ZEgghm7q @chunkzsd انتم عندكم الناس كلها مش سودانيين ولا ايه؟؟ معلومة ليك يعني, 90% من اللاجئين الافارقة سودانيين, مش جنوبيين لا, سودانيين.. نسبة الجنوبيين والاحباش والنيجريين مايجوش حاجة جنب اعداد السودانيين في مصر... للمعلومية..
العربية
1
0
1
34
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
@chunkzsd بغض النظر عن الموقف كله, بس انت بتقارن واحد بيصور خناقة ممكن تحصل فيها جريمة (لأي من الطرفين) بالراجل السوداني اللي كان بيصور الستات الماشية في الشارع لغرض التحرش؟ حاجة من الاتنين دول مجرمة في القانون المصري والتانية لا..
العربية
0
0
2
1.3K
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
@belaaallll تمام, مافيش اكتر من الظلم بيحصل حواليك مالقتش بنفسك ليه بدل عيشة الذل؟ وراك ناس مسؤولة منك صح؟ مش هتلقي بنفسك للتهلكة وهتشوف طرق افضل تساعد بيها بدل ماتفقد حياتك هباء صح؟ المفروض في المواقف دي تبلغ الشرطة مش تدخل بنفسك.. وماعتقدش الحديث اللي انت حاطه مناسب للموقف بردو..
العربية
0
0
1
330
Belal
Belal@belaaallll·
مَنْ قُتِلَ دُونَ مالِهِ فهوَ شَهيدٌ . ومَنْ قُتِلَ دُونَ دِينِهِ فهوَ شَهيدٌ . ومَنْ قُتِلَ دُونَ دَمِهِ فهوَ شَهيدٌ ، ومَنْ قُتِلَ دُونَ أهلِهِ فهوَ شَهيدٌ. ارفضوا الظلم وواجهوا المجرمين بما أوتيتم من قوة حتى لو العواقب فيها احتمال انك ممكن تموت، والكلام ده بقوله لنفسي زي
العربية
2
4
110
4.6K
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
@haninfawzyy لا مش غريبة, اهلك, مراتك وعيالم ليهم عليك حق; انك ترجعلهم سليم, انت مكتفل بالناس دي وهم مسؤليتك, ماينفعش تتخلى عنهم برعونة علشان فاكر نفسك سوبرمان, في جهات مختصة نتصل بيها -الشرطة- علشان نساعد...
العربية
0
1
1
145
hanin
hanin@haninfawzyy·
fekret en el “regla” khyfa tdafe3 3n wahda btdrb lahsan yhsalhom haga de msh ghareba shwya?
يحيى عزام@TheYahyaAzzam

@BucyPlays مهو يا بوسي كله بقى يخاف على نفسه. زي قبل كدة الراجل اللي اتقتل في نص الشارع والناس واقفة اتفرج و بتاع و البنت اللي اتقتلت و هكذا. كله بقى يخاف ياخد موقف عشان ميجرالوش حاجة

Indonesia
6
0
19
20K
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
>راجل يتدخل >البلطجي يقتله >عياله ومراته يشحتوا من بعده >نفس الناس دي هيطلبولهم البوليس يلمهم علشان بيشوهوا صورة مصر والشوارع ماينفش نتكلم عن دور مجتمعي وتكافل وتكاتف في مجتمع طبقي ورأسمالي, طالما كل واحد في حاله يبقى كل واحد في حاله, وفي جهات مختصة بالعمل دا نكلمهم..
Bucy ⭐️@BucyPlays

محتاجين دراسة تتعمل في مصر تعرفنا ايه سبب انخفاض التيستسيرون عند المصريين؟ مستحيل تكون دي كمية رجالة عندها طبيعية تتقارن بالرجالة اللي كانت بتحارب زمان ولا بتتصدى لعرضها او اهل بيتها، دول امساخ رجالة

العربية
0
0
3
191
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
انا شوفت ناس شمتانة فيه علشان خريج دكانة (معهد هندسي), لكن علشان مسيحي دي ماحصلتش
العربية
0
0
0
46
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
الناس بتتخيل سيناريوهات علشان يبقوا ضحايا بالعافية..
Sandy@gabra_sandy

@genericbojack ♥️ هو في حاجة مضحكة فشخ وقت ما نزل الفيديو الناس دبدبت في الارض وانتقدت الوزير انه ماحترمش كرامة الانسان بعدها بكام ساعة لما نزل اسم المهندس وعرفوا انه مسيحي نفس الناس غيرت كلامها ل اجلد يا سيادة الوزير المهندس اللي مش بيحترم شغله ولاد الوسخة اتحطوا بين اختيارين اصعب من بعض

العربية
1
0
1
110
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
@sakjustsak @urfavMontaser طب كان في فيديو لقس مسيحي بيتكلم انه كان بيشخ مكان ما بيتعبد, هل اربط دا بزميلي المسيحي اللي ريحتة مصننة واقول ان المسيحيين ريحتهم وحشة؟ هل هيكون مقبول بالنسبالك؟
العربية
0
0
4
74
بحاول دايمًا بحاول
@urfavMontaser يعني هو الشيوخ اللي قالوا الآراء المتخلقة منتسبين لأنهي تيار بالله؟ حتة لو في ناس معاهم في نفس التيار مش بتقول كده المفروض اوصفهم هما بايه؟
العربية
4
0
8
7.1K
بحاول دايمًا بحاول
موضوع الديودرنت عند السلفيين ده بجد قاتل، معايا بنت في الكورس منقبة هي لطيفة وكل حاجة بس تقريباً واخدة رأي ان حتة الديودرنت حرام لما حظي العثر بيقعدني جنبها بتبقى اوسخ ٣ ساعات في الأسبوع. جيت مرة اعمل زي ما كنا بنعمل في المدرسة ناكل لبانة ونعزم على اللي ريحة بقه وحشة بلبانة -
العربية
125
21
1.7K
496.4K
pls stop fighting on twittter.com
pls stop fighting on twittter.com@Candideprudent·
@offTwi8er I stand corrected... بس يعني بردو حوادث العساكر اللي بتغسل العربيات الشخصية للقادة موجودة, انا شخصيا شوفتها وانا بخدم, قائد الكتيبة ادى عربيته لصف ظابط الحملة وعساكره يغسلوها, ومره خلى عساكر المتابعة تغسلها..
العربية
1
0
0
39
MOHAMED z
MOHAMED z@offTwi8er·
@Candideprudent العربية دي مش جيلي ، دي النترا وانا ف الجيش كانت دي عربية اللواءات في الادارة اللي انا فيها وبالنسبة للعربيات الدوبل كانت لقادة الوحدات ذات الطبيعة الصحراوية لكن الوحدات اللي في القاهرة كان قادتها لو لواء بيركب الالنترا ولو عميد/عقيد بيبقى معاه لادا
العربية
1
0
0
49
MOHAMED z
MOHAMED z@offTwi8er·
عسكري حملة بيغسل عربية "الجيش" ويلمعها عشان مش طبيعي عربية "الجيش" تكون وسخة ، والمفروض الحملجي "العسكري السواق" بينضف العربية قبل ما يخرج من الوحدة -لانها مش عربية الظابط دي عربية الجيش وبتبات في الوحدة- بس شكل الحماجي ده صحي متاخر .. الموضوع عادي
المجلس الثوري المصري@ERC_egy

"أنا مش في خدمة الوطن. أنا في خدمة الباشا سيادة اللوا وحرم الباشا سيادة اللوا وعيال الباشا سيادة اللواء" جملة من فيلم مصري أنتج عام 1992، وما زالنا نرسل أبنائنا لتأدية الخدمة العسكرية فينتهي بهم الحال في غسل وتلميع سيارات الضباط، بدلاً من تعلم حمل السلاح والقتال والدفاع عن الوطن!

العربية
1
0
1
454