
John Simons 🚜🚛🚢
67.4K posts

John Simons 🚜🚛🚢
@JohnSim33651429
Van veel markten thuis, buschauffeur, stuntinstructeur, autogek, respect, spiritualiteit, en voorstander van gezond verstand.


@mehdirhasan I don’t see how that is Nazi rhetoric. And I lost a lot of great aunts and great uncles to actual Nazis. It’s just historically factual.





Er waren twee (!) vragen op een artsencongres, en het daaropvolgend persbericht van FMS-voorzitter en KNO-arts Peter Paul van Benthem (waar hij voor op de vingers getikt is) veroorzaakte de paniek. De rest is geschiedenis. Hier terug te lezen: pedagoogle.com/2020/06/07/ond…



@markoftec @jeffreytucker @FatEmperor @MLevitt_NP2013 Maybe not compare positive tests, but (Gompertz) inclination points. Sweden was late, countries that took early measures showed earlier inclination as well, i.e. ln(b)/c in y=a*exp(-b*exp(-c*t)) but possibly took the beating in the "2nd wave"










Wie de verschillende verhalen van Wasim Abueleyan naast elkaar legt, ziet geen consistent levensverhaal maar een reeks verschuivende versies, afhankelijk van platform, interviewer en moment. Dat valt niet alleen op door wat hij zegt, maar vooral door wat telkens verdwijnt. In radio- en tv-uitzendingen vertelt Wasim dat hij ooit naar Nederland is gehaald door twee kinderloze homomannen, Ad en Herman. Zij zouden hem hebben leren kennen via een LHBT-website en hem hebben geholpen omdat hij vertelde dat hij in Gaza gevaar liep vanwege zijn homoseksualiteit. Zijn familie zou hem hebben willen vermoorden uit eerwraak. Ad en Herman zagen hem, zo wordt gezegd, “als een zoon”. Dat verhaal vormt de basis van zijn vlucht naar Nederland. In recente interviews krijgt dat element nauwelijks nog aandacht. In een radiouitzending zit Wasim op de bank in zijn huis, samen met zijn vriendin Mara. Het gesprek gaat over Gaza, over zorgen, over familie, maar niet meer over de reden waarvoor hij oorspronkelijk zou zijn gevlucht. Er wordt niet gevraagd hoe zijn homoseksualiteit zich verhoudt tot zijn huidige relatie, of hoe dat eerdere levensgevaar zich verhoudt tot het huidige warme contact met zijn ouders. Het onderwerp verdwijnt simpelweg uit beeld. Daarbij wordt terloops vermeld dat Wasim na zijn vertrek uit Gaza eerst nog een jaar in Egypte verbleef. Dat detail blijft verder volledig onbesproken. Waarom Egypte. Hoe hij daar leefde. Of hij daar veilig was. En waarom iemand die zegt direct gevaar te lopen, een jaar in een buurland kan verblijven zonder asiel aan te vragen. Het wordt genoemd, maar niet uitgelegd. Ook zijn huidige relatie blijft vaag. Mara wordt gepresenteerd als zijn vriendin, maar wie haar online profiel bekijkt, ziet meer verbanden. Wasim volgt op Instagram drie accounts met de naam Mara of Marah. Eén van die profielen vermeldt in de bio de initialen “W&M”, met een ringemoji. Op datzelfde profiel staat een link naar een crowdfunding onder de naam Abueleyan. Die crowdfunding blijkt te worden georganiseerd door een Tamer Abueleyan, die via verschillende aanwijzingen naar voren komt als de broer van Wasim. Het Instagram-account van Mara is privé, maar op Threads en via gedeelde links is te zien dat zij actief verwijst naar de inzamelingsactie voor de familie in Gaza. De crowdfunding wordt gepresenteerd als noodhulp, maar de precieze rolverdeling blijft onduidelijk. Wie beheert het geld. Wie ontvangt het. En hoe dat zich verhoudt tot de juridische procedure waarin Wasim zegt documenten en bewijs niet te kunnen leveren. Tegelijkertijd verschijnt een ander beeld wanneer je kijkt naar de sociale media van Wasim zelf. Op zijn Instagram-account staan in de highlights meerdere video’s en speeches van Abu Obeida, de woordvoerder van Hamas. In die video’s wordt gesproken over vernedering van de vijand, strijd, en het terugwinnen van rechten via geweld. Dat wordt niet kritisch gedeeld, maar als “inspirerende content”. Daarnaast deelt Wasim koranverwijzingen die in conflictcontexten expliciet worden gebruikt als strijdleuzen. Zo verwijst hij naar soera Al-Ahzab 33:25, een vers dat in militante propaganda wordt aangehaald om goddelijke vernietiging van vijanden te legitimeren. Die teksten worden gecombineerd met woorden als belofte, waarheid, voorbereiding en overwinning. Het geheel vormt een religieus strijdverhaal waarin geweld wordt genormaliseerd en verheerlijkt. Onder reacties bij deze posts verschijnen zinnen als “moge God angst in jullie harten vergroten”. Dat zijn geen neutrale religieuze wensen, maar uitingen die binnen een gewapend conflict een duidelijke betekenis hebben. 1/2 🧵




D66-minister: NPO-omroepen mogen oude Fortuyn-fragmenten blijven censureren nieuwrechts.nl/111547-d66-min… "Volgens Beeld & Geluid zorgt de term “geblokkeerd” voor verwarring. Het betekent niet automatisch dat materiaal is verwijderd of totaal ontoegankelijk is. Het betekent volgens de minister vooral dat er een extra toets plaatsvindt voordat een licentie wordt verstrekt." Ja, en die "extra toets" is natuurlijk vooral: komen we als omroep een beetje goed op het plaatje door heruitzending of slecht? De uitzending met Marcel van Dam wil BNN/VARA liefst uit de geschiedenis laten verdwijnen. De voormalige directeur van de de VARA geeft zich daarin over aan haatspraak jegens Fortuyn. Niet zo leuk als je bedenkt dat Fortuyn daarna wordt vermoord door een extreemlinkse fanaticus die na een ministrafje nu weer gewoon vrijelijk rondloopt. Maar wat natuurlijk moet gebeuren is: het fragment moet worden heruitgezonden. Keer op keer. Het moet in scholen als lesmateriaal worden gebruikt bij voorlichting over haatspraak. Het moet in politiebureaus worden getoond als voorlichtingsmateriaal. Het fragment moet bij de NPO worden gehanteerd: "Kijk, zo moet het dus niet. Dit is dus wat absoluut niet mag voorkomen bij de NPO."









