Öylesine

117 posts

Öylesine

Öylesine

@oylesinebugun

Katılım Eylül 2024
18 Takip Edilen1 Takipçiler
Öylesine retweetledi
Alexi Zorba
Alexi Zorba@CagriKent·
Sevan Nişanyan’ı severim. Ülkenin sayılı entelektüellerinden biridir. Ama yuh be kardeşim. Kavgada bile bir kural kaide vardır. Hele ki bu mesele aile içi.. İnsanın kendi oğulları ile bölüşemediği malını Kürt mafya aracılığıyla almaya çalışabileceğini iması ne çirkin bir şeydir.
Etkili Haber@etkilihaberyeni

Sevan Nişanyan: "Hakkım olmasına rağmen otelin %50'sini istemiyorum, hapishaneden dostum olan Kürt arkadaşlara da satın demiyorum. Karıma hakkı olan payın verilmesini istiyorum. Önceden söz verildiği gibi..."

Türkçe
39
8
262
186.6K
Müge Özarmağan
“Nero fiddled while Rome burned” diye metaforik efsane bir söz vardır. Gerçi keman Roma yandıktan asırlar sonra icat edilmiş olsa bile bazı insanların sırf adının anılması için felaketi bile göze alabildiğini, bu uğurda sahne almaktan, konuşulmaktan zevk alma tutkusunu güzel özetler. Buna benzer Troçki için de sonradan uydurulmuş bir söz duymuştum. Güya Stalin Troçki için “Konuşulsun diye intihar bile eder” demiştir. Elimizde bu sözlerin söylenildiğine dair kaynak yok. Birebir tarihi bir kaynağını bilmiyoruz ama içerdiği fikir çok eski bir insan tipine işaret ediyor: Bazı karakterlerin “Öyle bir şöhret veya iktidar tutkusu var ki, hakkında konuşulması için her şeyi yapar.”
VIA TV@ViaTVMedya

🔴 Sevan Nişanyan, Alin Ozinian’a anlatıyor Canlı Yayın: 22 Haziran 21:00 youtube.com/live/rVnduPm8o… 📌Aile kavgası mı, yılların mal mülk hesaplaşması mı? 📌 Baba-oğul savaşı neden patladı? 📌 Şirince'de Emek: Mesele para mı, sadakat mi? 📌 Bu defter gerçekten kapandı mı? @NisanyanHimself @AlinOzinian

Türkçe
3
3
34
5.4K
Tavit Nişanyan
Tavit Nişanyan@TavitNisanyan·
şu ana kadar hayat: 1: birkaç tane iyi arkadaşım oldu. bunların ilki arsen, en önemlisi ise dün "ankara'nın bağları" yazısını paylaştığım onur'du. genç bir yaşta güya bizi "kapıştır"acaklar diye tanıştırıldık. bu ters tepti çünkü onur bana nişanyanlara özgü olan, kendini başkalarını ezebildiğin kadar sevebilme anlayışının ne kadar rezalet bir şey olduğunu, dünyada daha başka ne zarif oluşların olduğunu gösterdi. iki tane daha var: her sene en az bi defa birbirimizi hastanelik ettiğimiz ama onun fikri olmadan hayatın tuzsuz yemek gibi olduğu tatul, ve kriptoda bana emanet ettiği emeklilik ikramiyesini batırdığım için artık kendisiyle konuşacak yüzümün olmadığı, ankara üniversitesinden tansu hoca. bu üçünden öğrendiğim şey hafızanın önemidir. çok az insan uzun bi konuşma boyunca bütün detayları hatırlayıp, ağzını açtığında halihazırda serilmiş aksiyomları hesaba katarak YENİ bir şey söylemeyi becerebiliyor. 2: bir defa çok fena aşık oldum. bikaç yılın sonunda haklı sebeplerle terk edildim ama o aşkı hiçbir zaman üstümden silkeleyemedim. birlikte çok yerde, yıllarca çok keyifle kudurduk, bu yüzden nereye gitsem orası hala ona ait, onun hayaleti hala orada, diğer kadınların yüzünde bile. sanırım hala yaptığım her şeyi yarın öbür gün tekrar onun karşısına çıkarsam ona layık biri olabilmek için yapıyorum. everything else is just sex 3: çok iyi bi liseye gittim. 8. sınıfa kadar selçuktaki en berbat devlet okulunda okudum. 5-8 arası 4 yıl üst üste okul başkanı seçildim. bizim otele gelen müşterilerin kalitesinin illüzyonuna kapılıp türkiye'den nefret ettim ve yurtdışında yaşıtlarımla geceleri sevgililerimize çetrefilli aşk mektupları yazıp, marincola'nın herodot çevirisi ile taşak geçeceğimizin hayallerini kurdum. aileme haber vermeden yurtdışında gitmeye değer her liseye email attım çünkü babam robert'e gitmemi istiyordu, annem ise yurtdışında okumama paramızın yetmeyeceğini söylüyordu. bir tanesi giriş sınavını izmir amerikan'a postalamayı kabul etti, o gün annemden kipa'da sinemaya gitmek için 50 lira rica edip izmir'e gittim ve sınava girdim, full bursla dingilitere'nin en iyi okullarından birine kabul aldım. ilk birkaç yılım korkunç bir hayal kırıklığıydı, apaçi nefretimi ve türkiye'den başka hiçbir ülkenin yaşamaya değer olmadığını bu yıllarda fark ettim. bu konuda edindiğim görüşler asla değişmedi. yine de elit dingilizlerin kolonyal alışkanlıklarından yadigar olan evrene hükmediş kibri ve ciddiyeti bana espiriyi, çalışmayı ve berrak olmayı öğretti. 4: birkaç tane çok iyi kitap okudum. bunları defalarca tekrar okudum. kısaca yolculuk: flaubert->kafka->dostoyevski ama bir tanesi var ki her şeyi altüst etti: paul fussell, class. kendimi iyi bir insan sarrafı sanardım, ta ki bu kitabı okudum ve bundan evvel okuduğum BÜTÜN kitaplar bu kitabın bir subchapterinin bir footnote'si oldu. bi virüs bu kitap. 5: kriptodan iki defa zengin oldum. ilki 2013'te 13 yaşımda aldıklarımla başlayıp 2017'de babamın hapisten kaçmasıyla bitti. ikincisinin başlangıcı 2019'da NYU'ya param yetmediği için zengin çocuklarına SAT kursu vermekten kazandığım paraylaydı. 2 bin ile başlayıp 800 bin dolara yakın para kazandım. 3 yılda hepsini kaybettim. hayatımda başıma gelmiş en bela şey budur: kolay paradan zengin olmakla birlikte hayatımda ne geleneğin önemi kaldı, ne yetişkinliğin, ne de bizi hayatta bir şeye dönüşmenin mümkün olduğuna ikna etmiş rollerin, öğretmenlik veyahut polislik gibi. parayı kaybettikten sonra bu inançlar geri gelmedi.
Türkçe
64
17
686
87.3K
Öylesine
Öylesine@oylesinebugun·
Sevan,Arsen ve Tavit Nişanyan arasındaki kavgada kimi haklı buluyorsunuz? Ve mikser Ira. (Rt yaparsanız daha güzel çıkar sonuç)
Türkçe
0
0
0
81
Müge Özarmağan
Keeping Up with the Nişanyanlar’da bu akşam Alin Ozinian’a mülakat veren Sevan Nişanyan’ın hukuktan ve etikten yoksun talep ve konuşmalarının özeti: “Tapuda çok basit iki işlem yapılacak. İlki mülkümün %16,6’sı sevgili eşim aynı zamanda TC vatandaşı olan Ira’ya devredilecek. İkinci işlem ben de %50’lik intifa hakkımdan KIZIM lehine feragat edeceğim, bu kavga böyle biter” deyince Alin Ozinian “sert değil mi” diye sordu. Sevan Nişanyan soruya “Hayır, Oteli hapishanedeki Kürt arkadaşlarıma satın demiyorum” dedi…😳 Geri kalan süreyi bol bol “tek ve yegâne” eşim dediği Ira Hanımı överek bitirdi. Ama kendine göre övgü biçimindeki üslup da tıpkı hukuki talepleri gibi tuhaf ve sorunluydu. “Müdüre Hanım olmasa hiçbir şey beceremem, bir defa çok güzel yemek pişiriyor, yatak kısmına girmiyorum, ikimiz de geçmişte aynı kültür ve sosyal sınıftan olmayan insanlarla evlenmişiz” gibi nispetli, mukayeseli ve geçmişteki eşleri küçümseyici etikten yoksun cümlelerdi. İlginç bir itirafta da bulunarak ilk gençlik yıllarından itibaren çok sayıda çocuk yapmayı, onlara bir isim ve mali bir alt yapı hazırlayarak, kocaman bir “Nişanyan ordusu” ile dünyayı fethetmek olduğunu ve şu anki hayal kırıklığının bunu başaramaması olduğunu ifade etti. İnsan ister istemez düşünüyor: Çocuklarıyla yaşadığı ihtilafın arka bahçesi, gerçekten tapudaki birkaç işlem para veya pul mu yoksa yıllardır insanlara birer birey değil de kendi projesinin unsurları, satranç tahtasındaki piyonlar olarak bakması mı?
Türkçe
27
16
479
67.3K
Öylesine
Öylesine@oylesinebugun·
@tirpobelli15 Artık Ali Nesin konuşmalı. Ne bağışlamış Sevan Nişanyan Nesinlerin vakfına
Türkçe
0
0
0
4
Name Nomatter
Name Nomatter@tirpobelli15·
Finalde Ali Nesin çıkıp mal mal eski usul anti kemalizm yaparak olayı bağlayacak.
Arsen Nisanyan@arsennisanyan

@KartalLibrary @TavitNisanyan Dahası da var. İra Hanım ise beni Yunan polisine ihbar etmiş! Neden? Atina’daki Amerikan Arkeoloji Enstitüsünden kazandığım $25,000 ödülü iptal ettirebilmek için. Bi de bana işsiz güçsüz diyorlar.

Türkçe
0
0
1
214
Tavit Nişanyan
Tavit Nişanyan@TavitNisanyan·
bugün içmediğim için benden yazı yok o yüzden alın internetteki en iyi yazı
Tavit Nişanyan tweet media
Türkçe
24
18
386
68.2K
Kadir Sarıkaya
Kadir Sarıkaya@kadirsarikayax·
Sevan’la üç kere röportaj yaptım. İkisi Yeni Harman’da yayınlandı. Birini görüntülü yaptık, yayınlamadım. Şartlar oluştuğunda yayınlayacağım. Şimdi yeni bir röportaj teklif ediyorum. Çataçat soracağım. Arsen de gelsin. Kabul ederlerse yapalım. @NisanyanHimself @arsennisanyan
Türkçe
2
1
31
14.9K
Kadir Sarıkaya
Kadir Sarıkaya@kadirsarikayax·
Tavit, babanla 2012’de Bebek Kahvesi’nde bir röportaj yaptım. Yanında sen de vardın. 12 yaşında çok fırlama bir çocuktun. Telefonumdaki klavyenin Türkçe olduğunu fark edip daha kolay yazmam için değiştirmiştin. Sonra baban ve seninle Bebek’ten Rumelihisarı’na yürümeye başladık. Hisar’a varınca ekibe Ali Nesin de katılacaktı ve balıkçıya gidilecekti. Sen çok meraklı bir çocuktun. Babana sürekli sorular soruyordun. Boğaz kıyısında demirlemiş tekneyle ilgili bir soru sormuştun. Sevan da sana “yarrağımın başı evladım” diye cevap vermişti. Sen hatırlamazsın muhtemelen. Babanla ilgili travmatik geçmişinde gidecek ilk basamaktır belki bu. İlk duyduğumda “Manyağa bak oğluyla nasıl konuşuyor” demiştim. Ama bir bildiği varmış. Hem alim, hem arifmiş.
Türkçe
12
16
292
69.1K
Tavit Nişanyan
Tavit Nişanyan@TavitNisanyan·
sabancı kampüste hala işi gücü olan var mı bikaç kıyafetimi unutmuşum atılayazmışlar sadece 5 dklık bi iş.. gerçek hayatta kimse yok
Türkçe
21
3
317
93.2K
Ahmet Tavlı
Ahmet Tavlı@SarpedonB·
@TavitNisanyan @DorukCanErgul Tavit o değil de peder hazretleri Ali Nesin'i de sizi darladığı gibi darladı mı mallar konusunda? Bu işin birinci raund'unda mallar Nesin vakfına bağışlanmıştı, şimdi kimse vakıf mallarından bahsetmiyor.
Türkçe
1
0
8
2.5K
Terrarist
Terrarist@terrariste·
Acaba Ali Nesin ne düşünüyor bu olaylar hakkında
Türkçe
8
0
30
2K
Levkamanev
Levkamanev@levkamanev·
Çocuk yapmadan evvel çocukların tamamen sizin şekil vereceğiniz hamurlar olmadığını, çoğu kontrolünüz dışı çeşitli kaynaklardan beslenerek kendi karakterlerini oluşturup sizin hiç ummadığınız bir şey olabileceklerini ve hatta size lolo yapabileceklerini düşünmemiştiniz değil mi hocam?
Türkçe
2
0
13
15.6K
Öylesine
Öylesine@oylesinebugun·
@snalcakar Onun cinsiyet değiştirmiş hali Ira zaten.
Türkçe
0
0
4
416
Serdår Nalcakarqvist
Serdår Nalcakarqvist@snalcakar·
Ben Sayın Nişanyan’ın bi yerde cinsiyet değiştirerek bu kavgayı başka bir seviyeye taşıyacağını düşünüyorum
Türkçe
13
20
624
27.2K