Babak
46 posts


@heyyrun2 مانع اصلی سرعتگرفتن سکولاریسم، پیوند دین و سیاست در ساختار فعلی ج ا است. به محض فروریختن این دیوار و اتخاذ تصمیمات درست، پتانسیلهای انباشتهشده در بطن جامعه، موتور گذار به سکولاریسم را با سرعتی باورنکردنی به حرکت درخواهند آورد.
فارسی

چرا سکولاریسمِ دستوری لزوماً به جامعهی سکولار ختم نمیشود؟
خیلیها فکر میکنند با یک جابهجایی قدرت و زدنِ زیرِ میزِ رژیم، فردا صبح در یک جامعهی لیبرال سکولار بیدار میشوند! توضیحمیدهم که چرا اینطور نیست.
جنگ شاید «حاکم» را عوض کند، اما «ذهنیت» سنتی و رسوبکردهی تودهها را با فشار یک دکمه دگرگون نمیکند.
نمیتوانید به جامعهای که هنوز درگیرِ تعصبات قبیلهای، مذهبی و سنتی است، سکولاریسم را تزریق کنید و توقع داشته باشید پس نزند. قانونِ مدرن روی ذهنِ سنتی، مثل وصلهی ناجور است. نتیجهاش؟ تولیدِ یک هیولای دوقطبی که نیمی از جامعه را علیه نیمی دیگر میشوراند.
تاریخِ خاورمیانه گورستانِ «سکولاریسمهای دستوری» است. از آتاتورک تا دیگران؛ هر جا خواستند مدرنیته را به زورِ اسلحه و قانون به خوردِ مردم بدهند، فقط فنرِ سنت را فشردهتر کردند تا در اولین فرصت با قدرتی ویرانگرتر رها شود و همه چیز را به عقب برگرداند.
من هم آرزوی جامعهای لیبرال و سکولار دارم، اما «پراگماتیسم» به من میگوید آرزو با واقعیت یکی نیست. سکولاریسمِ واقعی در مدارس، بازار، دانشگاهها و لابلای چرخدندههای اقتصاد ساخته میشود، نه در اتاقهای جنگ یا پشت میزهای قانونگذاریِ فوری.
تغییرِ فرم بدون تغییرِ محتوا، فقط یک جابهجاییِ صوری در قدرت است. اگر ذهنیتِ جامعه آماده نباشد، سکولاریسمِ شما هم بوی استبداد خواهد گرفت. بیایید با خودمان صادق باشیم: مسیرِ آزادی میانبر ندارد و از جادهی سختِ فرهنگ میگذرد.
باید بپذیریم که گذار ارگانیک زمانبر است، اما تنها راهی است که به دموکراسیِ ریشهدار ختم میشود.
فارسی

@colbinab اینجا تقریبا همه و همه از سر ولع ثروت تا آنجا کشانده شدن که تقریبا در همهی سوراخ های اقتصاد دست دارند. طرف بقاله اما سرمایه ش رو تقریبا هر چند ماه تبدیل به سکه یا خانه یا ماشین میکنه. همینکه این خلا قانون پر بشه من فکر میکنم حتی روی نحوه ی رانندگی هاهم تاثیرش مشهود میشه
فارسی

@colbinab کاش میشد در این مرحله که عملاً یک لنگمان در هواست برای برداشتن قدم بعدی؛ کمی تخیل کرد. تخیل نسبت به نظمی که هنوز زاده نشده اما سایهاش را حس میکنیم. جامعهی ایران بهطرز شگفتیانگیزی پتانسیل سکولار شدن دارد؛ نه از سر کتابخواندن و داشتن فرهنگ سکولار، که از سر خستگی از بینظمی.
فارسی

او چرا این طوری است ؟چرا ، داوطلبانه احمق است و دارد اسلام شیعه در ایران را نابود میکند؟براستی دلیل جنایات دیوانه وار او چیست؟!
-برخیها معتقدند که مواد مخدر هشیاری او را گرفته است ، برای همین است که او کثافتی است که الان هست!
من مخالفم ، او همیشه بیمار معتاد به تریاک بود، و هست.
من در نوع صحبت و تحلیلهای او به عنوان یک آدم "عاقل" مشگلی نمیبینم!
-برخیها معتقدند که او یک آخوند همجنس گراست ، و فعل و انفعال هورمونی بدن او به این دلیل مخدوش شده ، و او نمیتواند به عنوان یک مرد عادی رفتار و زندگی کند.
من مخالفم، او اولین و آخرین ملای همجنس گرا نیست ، جنتی هم همجنسگراست ، علم الهدی هم همجنسگراست ، 60% فرمانده هان سپاه و بسیج همجنسگرا هستند . اصلا خود ما ارتشیها در جبهه ، بارها فرمانده هان مختلف بسیج و سپاه امروز را روی بسیجیهای کم سن و سال ان زمان دستگیر کردیم! نقدی و رادان ، نمونه دو میمون مسلمان شیعه بودند که خود ما روی بسیجیها دستگیرشان کردیم!
اصلا خمینی بیشرف فتوای شرعی داده بود که سپاهیان اسیر در عراق صدام حسین ، میتوانند بدون هیچ مشگلی ، بسیجیهای زیر 15 سال را مورد تجاوز جنسی قرار دهند!
بله دوستان ، اسلام شیعه ، به حق ، یک سنت کثیف و غیر انسانی است.
-برخیها میگویند موشعلی خل شده ، چون مریضیهای توام با درد دارد ، و تریاک و مسکن او را ارامش نمی کند، برای همین وحشی و کثیف است.
من مخالفم، موشعلی الان سالهاست که دارد توسط یک نیروی نامرئی و متافیزیکی هر روز مجازات میشود: سرطان پروستات، سرطان خون ، اختلال مشاهیر عصبی.میریضهای درد آوری که دیگر نه با مسکن ارام میشوند ، نه با تریاک.درد مضاعف ، نفس تنگی ، تشنج، از دست دادن قدرت کلامی برای ثانیه ها .بدنش بوی توالت میدهد ، و اطرافیانش، سعی میکنند فاصله او و حتی هوادارانش را همیشه زیاد کنند که کسی متوجه نشود.مجبور است برای ظاهر شدن در انظار عمومی ، حداقل نیم لیتر گلاب رویش بریزند که بوی توالت از او قابل دریافت نباشد.
در ضمن پوشکی است ، و بسیار فعال پوشکی.
پس اگر اینها نیست ، دلیل او برای خوردن سطل جام زهر چیست ؟
دلیل او برای کشتار غیر انسانی و بسیار تعجب اور او بعد از 18 دی چیست؟
چرا به دهات های بدبخت و کوچک لشگر کشی میکند؟
چرا به زخمیهای حتی سطحی در بیمارستان تیر خلاص میزند؟
چرا مثل یک کفتار خندان و ارام ، دنبال کشت و کشتار و ارعاب و زندان و زجر دادن مردم است؟!
برخلاف خیلی از شما عزیزان ، من این اشغال مسلمان شیعه را به خوبی میشناسم، و الان تقریبا 41 سال است که دقیق زیر نظرش دارم.
واقعیت این است که او حتی امروز ، بهترین شاگرد خمینی هندی زاده بیشرف بود و هست.
من در زمانهای بسیار دور ، به یک دلیل بخصوصی ، برخی از گزارشات اطلاعات امنیت داخلی ساواک در مورد او را خواندم، البته نه فقط او در مورد رفسنجانی و منتظری و طالقانی هم خواندم، اما او ، همیشه کله خر ترین ، ارام ترین ، و آشغال ترین عضو این مدار بسته "کفتارستان شیعه" بود و هست.
خمینی، از زمانی که با او در عراق اشنا شد ، او یک فرد مفعول جنسی و معتاد سکس با دیگر ملایان سن بالا در نجف و کربلا بود.
از سکس خشن خوشش میامد ، و دوست داشت که در زمان سکس کتک بخورد و خار و ذلیل باشد.
نفرت از دیگران ، نمونه بارز خصلت اخلاقی او بود و هست.
در یک برحه از زندگیش ، مجبور شد که به خانه میر حسین موسوی پناه ببرد. پدر میر حسین ، به او همانند پسر خودش لطف کرد.
میر حسین موسوی ، که همیشه نسبت به دیگر اشغالهای شیعه ، با عقل تر و واقعا درس خوانده بود ، سعی کرد که شخصیت کفتار گونه او را تغییر دهد، اما دیگر دیر شده بود، نسل احمق ، پست فطرت، و نمک نشناس فاجعه 57 ، شاهنشاه آریامهر را بر سر دو راهی قرار دادند، یا کشتار وسیع برای ماندن در قدرت ، یا ترک مسند.
در تاریخ ثبت شد که شاهنشاه ، نخواست که آدمکش و خائن به ملتش باشد ، و تمام ضربه ها را خودش به جان خرید.
شاید همه شماها تعجب کنید ، اما موشعلی ، خمینی روانی را همیشه ملاک عمل خودش قرار میداد ، و فرامین او را مو به مو انجام میداد و حتی امروز هم میدهد.
برای اینکه درک کنید که چرا موشعلی ، موشعلی است ، باید درک کنید که خمینی که بود!
-متنفر از ایران و ایرانی!
-متنفر از تجدد و پیشرفت ایران و ایرانی!
-چون میدانست که دو پهلوی پدر و پسر ، ژنتیک مردم ایران را با تجدد و مدرنیسم تغییر داده است ، سعی کرد که حتی با به درازا کشاندن جنگ با عراق ، تا میشود، از نسل جوان پرورش یافته زیر نظارت شاهنشاه آریامهر بکشد، چون از این نسلهای جوان و نوجوان به شدت متنفر بود.
-خمینی ، همانند تمام مسلمانان معتقد و پست فطرت شیعه ، از زن متنفر بود، زن مدرن ، خاری بود در چشمان کثیفش ، و هر کاری کرد ، که زنان جامعه ایرانی له کند و وادار به تسلیمشان کند، اما نشد که نشد!
- خمینی یک پیر سگ سن بالا بود ، و نمیتوانست به دلایل بیولوژیکی ، حکومت کند، لذا در پشت پرده ، موشعلی را خودش به عنوان جانشین انتخاب نمود.
-شماها سخت در اشتباه هستید ، اگر فکر میکنید که انتخاب این اسهال شیعه ابکی موشعلی ، کار رفسنجانی بوده است.
-خمینی وصیت کرده بود که مردم ایران ، هرگز روی خوشبختی را دیگر نبینند، چون ایرانی هستند ، چون تسلیم نمیشوند!
-رفسنجانی که کمی واقع گرا تر بود ، و اهل عیش و طرب و خوش گذارنی بازاری ، سعی کرد که جلوی فاجعه عظیم تر را بگیرد ، اما همیشه دیر میرسید ، و قدرت واقعی نظامی هم نداشت، چون مسلمان شیعه وحشی و معتقد ، فقط یک زبان حالیش است :زور بیشتر ، قدرت آتش خیلی بالاتر!
-تعجب نکنید اگر نام مقدس ایران را روی آرم سپاه پاسداران نمی بینید ، این نیرو ، یک ارتش اشغالگر مسلمان است ، ارتش ایرانی نیست، و مخترعش هم خمینی بود ، و سازمانده اش هم همین موشعلی خودمان است.
-ایا تاریخ "قتلهای زنجیره ایی " را مطالعه کرده اید؟ میدانید کسانی که کشته شدند ، چه کسانی بودند ؟ شاعر ، نویسنده ، نوکیش مسیحی ، یا اصلا مسیحی ارمنی ، مسلمان اهل سنت ، مورخ ، ادیب ، پزشک ، یکی از اینان ، قط به خاطر خواندن سرود :"ای ایران ، ای مرز پر گهر " به فجیع ترین وضعی کشته شد.
تمام این قربانیان ، لایه های مبرز یک جامعه مدرن و کثرت گرا و صلح جو هستند!
- این ، دقیقا چیزی بود که خمینی از آنان متنفر بود ، و شاگرد ممتازش موشعلی ، درست از همان آغاز ، سعی در کودتا داشت و تزریق اجباری اسلام کثیف شیعه در ایران عزیز.
واقعیت این است که ما ایرانیان ، هرگز برای خمینی شیعه پست فطرت ، کوچکترین ارزشی نداشتیم و نداریم ، چون ایرانی ، همیشه در مقابل جهالت اسلام ایستاده گی کرد و هرگز زبان دشمن اجنبی شیعه و دینش را نپذیرفت .
یک فرقه پر از دروغ و خالی بندی ، به شدت ابتدائی و وحشی ، به شدت بیسواد و بی شعور ، به شدت ضد انسان ، نه فقط ضد زن ، ضد انسان!!
برای خمینی روانی و موشعلی روانی تر ، فلسطینیان ، لبنانیهای شیعه ، کثیفستانیهای شیعه ، عراقیهای شیعه ، هوثی های وحشی و ادمخوار شیعه ،در بالاترین حد اجتماعی قرار دارند !
امت مسلمان !
یک مشت خر بیسواد و زشت و کریه صفت چهره و ذاتی، که فقط در یک چیز همیشه تشریک مساعی دارند : ضدیت با ایران و ایرانی ، این ضدیت ، به نوعی دیگر در موضوع "سه فاسد" هم به چشم میخورد: ایرانی نباید خوشبخت باشد !
ایرانی نباید از زندگی لذت ببرد!
ایرانی باید تو سری خور باشد!
نفرت از پهلوی باید در جامعه نهادینه شود، چون به خودشان اجازه دادند که در مقابل عظمت پاسارگاد بیاستد و بگوید:" من ، شاه شاهان ، شاه ایران زمین ، از جانب من ، بر تو درود باد!"
هر کدام از این کلمات ، همانند دست بیلی دردناک ، تا دسته در ماتحت روانی خمینی فرو رفتند ، و او هرگز شاهنشاه اریامهر را برای ازادی زنان و انقلاب سفید عدالت اراضی نبخشید.
دلیل دشمنی کشورهای جنوبی شاخاب پارس هم همین است !
آنان به یاد میاورند که ایران در زمان پهلوی چه غول آرام و خوشبختی بود.
-امارات امروز ، استقلالش از عربستان را 100% مدیون شاهنشاه است!
-عمان ، اگر امروز یک کشور مستقل و خوشبخت است ، و سطل اشغالی مثل یمن نیست را فقط به فقط مدیون شاهنشاه اریامهر است!
-آری عزیزان ، واقعیت تلخ کارهای دوانه وار و به شدت حسودانه موشعلی ، دلیلش ، در مقبره کثیف خمینی نهفته است!
( در ضمن من خیلی دوست دارم مقبره خمینی را بدهند به من ، فکرش را بکن ! دیسکوئی خفن تر از مقبره خمینی نمیتوانی در دنیا گیر بیاوری ! تصمیم دارم حسن خمینی را هم به عنوان دی جی ، با همین لباسش به کار گیرم ، و جنتی را جلوی در بگذارم که افراد ، رعایت لباس دیسکو را انجام دهند بعد از مرگ جنتی ، نوبت اعلم الهدی خواهد بود !😀)
از شوخی بگذریم...
واقعیت اینست که یک شاگرد وفادار به یک دیوانه شیعه به تمام معنی ، دارد خیلی منظم ، هر روز ، وصیت اشغالی سر بریده ، به نام حسین ابن علی را که به شدت از ایران و ایرانی متنفر بود را انجام میدهد!
این هم دلیل تنفر خمینی از ایران و ایرانی : حسین ابن علی ، که فکر میکرد ایرانیان ، دلیل شکست او برای غصب قدرت بودند، و او را تنها گذاشتند! او هم یک متوهم بیشعور بود ، مثل همه مسلمانان تیپ خمینی و موشعلی!
- نسل اندر نسل توی سرتان زدند ، و وادارتان کردند برای دشمن خونی تان سینه بزنید ، علم بکشید ، روضع بخوانید ، فانتزی سرایی کنید، و به خودتان توهین کنید!
سگ ، پـــــــارس میکند !
زدند اوی سرتان ، و حتی سلام را بهتان چپاندند! سلام یعنی :"ای عرب ، من تسلیم تو هستم!"
ایا تاکنون در یک کشور عربی مسلمان دیدین که عربها به هم سلام کنند؟! خیر ! "اهلم و سهلم مرحبا!"
زدند توی سرتان و برایتان مراکز "جزیه" درست کردند به نام "امامزاده!" برو تو ، زیارت یک اشغالی را بکن که نتیجه تجاوز یک عرب مسلمان به یک زن ایرانی است ، و نامش را معصوم گذاشتند!
وای به حالت در ضریح پول نیاندازی !
تو ایرانی هستی ، حق استقلال و پیشرفت نداری !
باید زد توی سرت !
باید تو را به بردگی کشید!
تو ایرانی محکومی ! چون خوشگلی ، چون با کلاسی ! چون سواد عالی داری ! چون رقابتی هستی برای پیشرفت !چون مقاومت میکنی و با دست میکروبی همانند حیوان نمیروی توی دیگ غذا بخوری ، دغدغه تو، قاشق و چنگال استریل شده است !
و چون اینطوری هستی ، باید بهت زور گفت ، باید بهت دروغ گفت ، بای زد توی سرت در نام ال عبای مظلوم و معصوم !
میدانم ، واقعیت دردناک است ، میدانم ، حتی تصورش هم سخت است.
یک نظریه جامعه شناسی تاریخی میگوید:"گاهی از اوقات ، واقعیت چون خیلی بزرگ است و در محدوده دید ما نمی گنجد ، ما از دیدنش محرومیم!
عزیزم ، واقعیت همیشه جلوی چشمت بوده ، اما چون خیلی بزرگ بوده ، تو آن را ندیدی، حتی اگر دیده هم باشی ، ترسیدی که سوال مطرح کنی .
تو ، خیلی ارام ، سعی کردی زندگی خودت و خانواده ات را بی سر و صدا نجات دهی.
نسلهای قبل از تو محکوم به این موضوع بودند ، و فقط یک پدر و پسر از خاندان پهلوی ، این مبارزه را که وظیفه تو بود ، به دوش کشیدند ، و هر دویشان ، در این راه فدا شدند.
درود بر نام و یادشان، ایرانیانی از نسل فولاد آبدیده ، با خون خروشان کورش ، بابک ، مازیار ، یقوب لیث صفاری ، ابولقاسم فردوسی ، سعدی ، حافظ تا استاد کسروی ، پروین اعتصامی ،سیمین بهبهانی، و سیمین دانشور ....
خواستم به تو گوشزد کرده باشم که :
در آینده نزدیک ، وقتی صدای پرواز موشکهای کروز امریکائی را بالای سرت میشنوی که در ارتفاع پائین در راه به طرف تهران هستند.
وقتی که صدای جنگنده بمب افکنهای امریکائی و اسرائیلی را بالای سرت میشنوی ، که دارند زمین و زمان را بر سر موشعلی و موشعلیان زمان را پودر میکنند.
خوشحال باش که نسل امروز هستی و شاهد خواهی بود که قادسیه ، پس از 1400 سال قرار است با پیروزی کامل تو پاین بپذیرد!
بلند قامت همانند کوروش ، همانند احمد کسروی، همانند سیمین بهبهانی ، همانند نوید افکاری ، بیرون برو ، با صلابت ، با شکوه ، بزن ، ریشه این ننگ و شرم صدها ساله را از زمین ایران بیرون بکن !
چه زیبا گفت صدای جاودان ایران حافظ !
آسمان بار امانت نتوانست کشید،
قرعه کار به نام من دیوانه زدند!
ایرانی !
سرفراز باش !
خیلی کوچک ، رضا.

فارسی
Babak retweetledi
Babak retweetledi
Babak retweetledi
Babak retweetledi
Babak retweetledi

اگر غفلت را نادیدهگرفتن معنا کنیم، مراقبت به یاد آوردن است. ریشهی مراقبت در تضاد با غفلت است. در جهانی که میخواهد ما را نادیده بگیرد، مراقبت یعنی من مدام به تو یادآوری میکنم که هستی، که رنجت واقعیست. مراقبت، مبارزه با فراموشیِ انسان است.
Eli Sadoughi@clinic_vaaroozh
مراقبت، رادیکالترین شکلِ عشق است که در برابرِ غریزهی مرگ ایستاده. در این روزها هر بار که به یادِ هم میافتیم، هر بار که به هم گوش میدهیم، داریم علیه ویرانی میجنگیم.
فارسی

تمام کسانی که (حتی ۹۹.۹۹۹۹۹۹۹٪ نه، بلکه ۱۰۰٪ کسانی که) در روزهای ۱۸ و ۱۹ دی، به فرمان شاهشان راهی خیابان شدند، گمان میکردند جمهوری اسلامی در برابر سیل جمعیت ناچار به تمکین خواهد شد.
حتی اسلامستیزترین تحلیلگران هم در محاسباتشان، چنین اوجی از توحش را از تشیع برای بقای حاکمیتش انتظار نداشتند.
و همگان دیدیم آنچه اتفاق افتاد.
این، مرگ تشیع در ایران بود
مرگی که نه به دست دشمنش،
بلکه به دست خودِ تشیع رقم خورد
با شلیک به تمام اجزای خودش.
آن دو روز «روزهای خودکشی تشیع در ایران» بود
خودکشیای که در برابر چشمان پیروانش رخ داد.
#انقلاب_شیروخورشید
فارسی





