Patient presents today to the emergency room from the gym, after excessive weight lifting.
Physical exams shows this.
What is your diagnosis?
#MEDHM#MedX@IhabFathiSulima
@ross_prager First of all i'll perform a thorough pocus exam including Vexus score, Blue and Falls Protocol. I consider the use of a short acting Betablocker. Then I go for volume bolus. I repeat this until somebody comes into the room and yells at me. An angel looses his wings that day.
A patient brought into the ED with out of hospital cardiac arrest and 30 minutes of CPR.
You drop the TEE probe and see this.
What's the finding and what would you do?
A very young colleague rushed in:
"Atrial fibrillation! And look at this long pause 😨 - what should I do?"
How would you respond?
Always curious to hear your thoughts.✨️
50mm/s
#kardiobubble
Für wie hoch haltete ihr das Risiko,dass in einer 3h OP mit Kopftieflagerung LAA-Sludge/Präthrombus embolisiert?
Vllt bin ich nicht so schlau - aber wie soll man seinen Anästhesisten so eine Frage beantworten xD
@kardiolancerin Kurzum: Man muss unterscheiden zwischen –HD und –HDF, da durch Filtration anders/zusätzlich eliminiert wird. Nicht für alle Situationen findet man zufrieden stellende Angaben. Im Zweifel: 48h Hochdosis, dann DANI, entweder durch TDM oder entsprechend der üblichen Angaben... 1/2
@Intensivbubble@Nephrobubble
Muss man bei Nierenersatzverfahren und Antibiotikagabe nochmals zwischen CVVHD und CVVHDF unterscheiden und ggfs. hierunter andere AB Dosierungen geben ?
Hintergrund: Wir nutzen bei uns rein CVVHDF … haben ein Dokument zur Anpassung bei CVVHD.
ICU Snapshots - Ministories:
Last night's admission; patient 34 yo, underwent exp-lap for perforated appendix. Sign-out: he is still on pressors
You enter the room to see the patient. Clinically looks "fine" but still on norepi drip. You notice that heart rate is in the mid-40s
Es gibt in 🇩🇪 Unikliniken (keine in der ich je gearbeitet habe), wo eine dringliche nicht-herzchirurgische OP verschoben werden muss, weil der Pat eine hochgradige Mitralklappensinsuff. hat & der sog. „Kardioanästhesist“ verhindert ist.
Die erste Frage des Amerikanischen Touristen mit akutem Herzinfarkt: “wie viel kostest das, weil mehr als 20 000 kann ich mir nicht leisten…”
Da lobe ich mir doch unser System…
New case discussion: mechanical ventilation issues in a patient with acute PE
Patient going for mechanical thrombectomy, plan for intubation first.
pCO2 rising suggesting that patient is developing respiratory fatigue
#critcarecards24