
matan avraham
205 posts




חבר טוב ומוכשר, הגיש למשרה מעניינת. לאחר שיחת התאמה, שלחו לו משימת בית. הוא השקיע המון זמן בהכנת המשימה וגם ביקש ממני טובה כחבר, לבוא ולעשות איתו חזרה גנרלית לפני שהוא מציג את המשימה לצוות במשרד. מיותר לציין שהוא לקח יום חופש כדי להציג את המשימה, וזה בלי שאני מדבר על היום חופש שהוא לקח כדי להכין את המשימה. לא דיברו איתו מילה לאחר הכנת המשימה אף על פי שהפידבקים ברגע ההצגה היו נורא חמים ונעימים. עשו לו גוסטינג במשך שבועיים וחצי עד שהוא קיבל מייל קר שמסביר שמצאו מועמד עם ניסיון טוב יותר. מגייסים ומנהלים, תהיו טובים יותר. זה שיש לכם את הטייטל החמוד, לא נותן לכם להשתין על בן אדם. קצת ראייה רוחבית. קצת התחשבות. אם מועמד מקדיש ימים על מאמץ, שיחת טלפון שמסתכמת ב- 20 שניות היא המינימום. ואם בא לכם להיות מנהלים טובים מהממוצע, תנו לו פידבק ותגידו למה לא.










@Dean_La אני ארהיב עוז ואגיד: אל תכינו מצגת. בכלל.



שלום. אנחנו מחברת קיבוס, יש לנו פיתרון נהדר עבורך. אתה תקבל המון לקוחות שלנו שיכולים לקנות אוכל רק עם הכרטיס שלנו. ובתמורה תשלם x% עמלה לפני מע״מ אבל קח בחשבון שזה לא באמת לפני מע״מ כי אנחנו גובים מהסכום שהלקוח שילם כולל מע״מ. אז בעצם תוסיף עוד 18% לעמלה. ועוד משהו. אנחנו משלמים לך רק שוטף 60. לא פחות. למשל עכשיו נגמר חודש מאי אז רק ב-30 ביולי אתה תראה את הכסף מאיתנו על מי שאכל נניח ב-1 במאי. לא נורא, אתה תסתדר. אהה.. כן… משהו אחרון… אם תרצה לקבל את הכסף בפחות משוטף 60 אז אין בעיה… אנחנו ערים למצוקת המסעדנים. אפשר להקדים לך את התשלום. רק קח בחשבון שאתה תשלם ריבית על ההקדמה…. לא משהו דרמטי. כמה אחוזים בודדים… פחות מהריבית בבנק שהיית משלם על הלוואה. כן, כן… אנחנו יודעים שזה כסף שלך ולשלם עליו ריבית זה מוזר אבל מה… גם אנחנו צריכים להתפרנס. לא נורא… תגבה 80 שקל על פסטה ויהיה בסדר. אף אחד לא יגיד לך כלום…



האמת גרוני ניחר. אני לא חושב שיש כבר מישהו שבאמת שומע את הצעקה שלנו. המילואימניקים קורסים, בני המשפחות, הילדים, העבודה, כולם הרבה מעבר ליכולת הקיבול שלהם. הבוקר הגיע עוד צו, 100 ימים, יולי-אוגוסט-ספטמבר. אבל למי אכפת, אנחנו הרי תמיד נבוא. וזה נכון, תמיד נבוא כי אין לנו מדינה אחרת לגדל בה את ילדינו ולשמור עליה. אתמול שולח לי חבר מהגדוד "דוידי, מה עושים?" האמת, לא ידעתי מה לענות לו. אין לי תשובה טובה. חג שמח.

















