Apple Connect'te sorun yaşayan var mı şu anda? Bolca kırmızı uyarılar hata mesajları görüyorum. Game Center'da kayıt girmeye çalışıyorum, "şu anda hata oluştu daha sonra deneyin" diyor.
Kim bozdu bunu söylesin hemen!
bu arkadaslari tanimiyorum onlari tenzih ederim ama bazi isleri best practice uygulamadan da yurutursun kiliflara sokarak. mesela sustainability di mi, avrupada belki fon vardir, devlette tesvik vardir, sirketlerde butce vardir sirf bu surdurulebilirler hikayesine, sen boyle boyle bunlardan ziplayarak 2 sene sonra bi bakmissin vc yonetiyorsun. ya o is soyle yanlis boyle dogru diyen insan da upwork'te saatligine 10 dolara is bakiyor olur hala :d
İlk buluşmada hesabı kendi ödediği için şok olan kadın:
• Buluşmaya geldiğinde o açtı. “Önce yemek yiyelim” dedi. Ayak uydurmak için kabul ettim.
• Yemek yedik, kahve içtik ardından tatlı yedik.
• Çocuk zaten konuşurken kelimelerin arasına sürekli yabancı kelime sıkıştırıyor. Konuşuyor ben hiçbir şey anlamıyorum tabii.
• İngilizce konuşacağına keşke adam olsaydın.
• Zaten çok yumuşak bir çocuktu. Ben o an anladım bizim olmayacağımızı. Çünkü teknolojiden ve yapay zekadan bahsediyordu, çok kafa açıyordu.
• Ne yapayım ben bunları? Bana eski ilişkilerinden bahset.
• Neyse kalkmaya yakın hesap geldi. Garson bile hesabı çocuğa uzattı. Çocuk bana bakıp “Ne yapsak?” dedi.
• O öyle deyince bana kal geldi. Çünkü bugüne kadar çıktığım hiçbir erkek bana hesap ödetmedi.
• ”Ben ödeyebilirim” dedim. Çocuk da “Peki bakalım öyle yapalım” dedi.
• Senin centilmenliğine…
@oozn Onur, bir arkadaş reklamlarını yönetip, kontrol edecek birini arıyor. Bu bahsettiğin otomasyonları kuracak, tecrübeli birini istiyor. E-posta adresini yazarsan bana, senden teklif alıp, koşullar uygun olursa uzun süreli çalışmak ister.
yapay zekanın medya alım işlerindeki sağladığı kolaylık da müthiş ya - bizim paneller hep hantal olur genelde, search ads, meta ads vs - bi google ads nispeten iyi
neyse claude'la search api'yi bağladım hafta sonu, kampanya oluşturma işleri müthiş kolayladı. üzerine revenuecat api, apple adservices entegrasyonu derken hangi kampanyadan, kelimeden ne geliyor terminale akıyor direkt.
performansı yorumlama kısmı bile bize kalmadı neredeyse, şunu durdur, bunun cpt'yi arttır, şu ülkeyi izole et vs.
rüya gibi işler
midjourney'sin, gayet artistik, estetik ciktilar ureten modelin var, tum kullanicilarin api api diye agliyor.... sonra bisey duyurcaz diyorsun
... api..?
... kamera..?
... exit/isbirligi vs..?
*medikal urun yaptik, alin size kardesim emar cihazi*
olm iceride nasil bi ekip bununla ugrasmis olabilir siz gorsel falan uretmiyor musunuz duz :d
30k'da vergi, apple vergisi vs, reklam, operasyon maliyetleri, aso, hesap riskleri, yine 3 sene retention sikintisi vs hic gerek yok ya. $1m alir uzarim.
dedigin gibi tersi olasik da var ama cash is king. elinde $1m temiz fon var. heyecanimi yeniden atesleyecek bi projeye daha iyi baslarim
Size $1M exit ile ayda $30K MRR arasında seçim sunsalar, çoğunuz exit'i seçer.
Bence naçizane düşüncem, çoğunuz yanlış seçer.
$30K MRR = yılda $360K. O $1M'ı 3 yıldan kısa sürede zaten kazanıyorsun.
Evet, churn var. Her ay müşteri kaybedeceksin. Ama yenilenen gelir o boşluğu kapatıyor, üstüne her yeni müşteri tabanı büyütüyor. Exit'te tavan bellidir, rakam neyse odur. MRR'da sınır yok, bugün $30K yarın $60K olabilir.
Exit bir son. MRR büyüyen bir makine.
Popüler kültür bize exit peşinde kovalamayı öğretti ama kimse "sahip ol, elinde tut, büyüt" demedi.
Bugün yola çıkalı 4 ay oldu.
Yola çıkarken 1,5 aylık param ve umudum dışında başka hiçbir şeyim yoktu.
Önce atlayıp paraşütü sonra düşünmem gerekiyordu.
Bugün Vietnam'ın küçük bir kasabasında pirinç tarlası manzarasında çalışıyorum. Coliving villasında kalıyor, dünyanın dört bir yanından insanlarla tanışıyorum.
İşte bazı kapılar böyle açılır.
Otoparka girdiniz. 4 saat kaldınız, ücreti ödediniz çıktınız.
Birine anlatınca, daha önce yapmamış bir kimse şöyle der, giriş saatini aldın, çıkış saatini aldın ücreti hesapladın.
İşletme olunca olay şöyle oluyor.
Bir kamera olsun aracın sınıfını tespit etsin,
Gelen araç otobüs ise, otobüs tarifesini otomatik açsın, otomobil ise otomobil tarifesini açsın.
Her güne özel tarife seçebileyim, hafta sonu tarifesi ve gece tarifesi farklı olsun.
adam aracı cuma sabahtan bırakıp, pazartesi akşam çıkarsa, her zaman dilimini ayrı hesaplasın.
1 saat ücretsiz hakkı varsa, her 45 dakikada bir tur atıyor olabilir, günlük, toplam 1 saat ücretsiz hakkı olsun.
bizim otopark 3 katlı, abone aracı en alt katta, abone kendi katına geçebilmek için, diğer otoparklardan geçiyor, eğer ki çıkışa geldiğinde kendi otoparkına park etmemişse, ona ücret çıkartsın.
3 kağıtçılık yapıp, çıkışa gelmeden, kendi otoparkına girerse de ona yine ücret çıksın.
Düğün salonu otoparkımız var, buraya gelen davetlilere otopark ücretsiz olması lazım, ama bizim burada operatör yok, bunları kimse kontrol edemez. benim bir web arayüzüm olsun, davetli o link e tıklatıp, referans kodu ile kendi aracını eklesin.
ama şey buradaki internet sabit ip alamayız bunu da çözmek lazım.
burada otopark içinde otopark var. her 2 otoparkın kapasitesi farklı. 2. otoparka 1. otoparktan geçilerek gidiliyor, araç, 2. otoparka girdiğinde, 1. otoparkın kapasitesini 1 düşürüp girdiği yeri 1 arttırsın.
bunun bir de lolosu var. HGS si var, Kiosk'u, Kent Kartı
opsiyonel özellikler ile, 12 yıllık kullanıcı davranışlarını da kurgulamaya kalkınca, ve bir de işin için de para alış verişi olunca stres alıp başını gidiyor.
@cambudakburak Ya Burakcım, bu metinleri sana hangi ai yazdırıyor? Hayır millette mal galiba, beğeniyorlar falan etkileşim için paylaşım yaptığını anlamıyorlar mı
Takı Sektöründe Ölçeklemenin Sırrı Bütçe Değil, Tekliftir.
Birçok marka şu hataya düşüyor
ROAS 3 oldu mu bütçeyi artırıyor.
ROAS 5 oldu mu biraz daha artırıyor.
ROAS düştü mü kreatifi suçluyor.
Ama gerçek hayatta ölçekleme böyle çalışmıyor.
Eğer bütçeyi bugün 300 bin TL yapsaydık, ciro da otomatik olarak 1.5 milyon TL olur muydu?
Muhtemelen hayır.
Çünkü Meta'nın problemi para harcamak değildir.
Doğru insanı doğru mesajla ikna etmektir.
Takı sektöründe insanlar bir kolye satın almaz.
Bir anıyı satın alır.
Bir anlamı satın alır.
Kendini özel hissettiren hikayeyi satın alır.
Bu yüzden aynı ürünü satan iki marka arasında bazen 2-3 kat fark oluşur.
Birisi "925 ayar gümüş kolye" satar.
Diğeri ise
Her baktığında sana onu hatırlatacak küçük bir anı.
satar.
Ürün aynıdır.
Ama algı tamamen farklıdır.
İşte bu markada da asıl büyümeyi sağlayan şey bütçe artırmak değil;
✅ Mesajı güçlendirmek
✅ Teklifi iyileştirmek
✅ Ürün sayfasını ikna edici hale getirmek
✅ Ortalama sepet tutarını yükseltmek
✅ Müşteriyi ikinci ve üçüncü siparişe taşımak
Satışları büyüten şey yeni bir kampanya değildir.
Yeni bir kreatif de değildir.
Müşterinin kendi hikayesini ürünün içinde görebilmesidir.
Takı sektöründe asıl rekabet fiyatla değil...
Kimin daha güçlü hikaye anlattığıyla ilgilidir.
Çünkü insanlar takıları değil,
onlara yükledikleri anlamı satın alırlar.